måndag 30 juli 2012

Tiden rusar iväg

Så är vi inne i dom sista dagarna på juli. På onsdag är det redan Augusti..
I Augusti fyller både min lillasyster och lille bror 18år med en veckas mellanrum.. Ja, de va ju bara 9 år sen jag fyllde 18..
Annars då, sjukskriven är jag igen, va och jobbade tre nätter men jag fick så himla ont.. Hade en sedan länge inbokad läkartid och när han kikade så sjukskrev han mig bums tre veckor (till)
Jag får asolut inte lyfta tungt, inte böja mig inte göra några snabba rörelser.. Jag har ju inte ens kunnat ta en ordentlig promenad på två månader!! Får ont efter bara en kilometer.. De känns hemskt att inte ens kunna ta en promeand utan att få ont, för va händer om man inte kan röra sig men ändå måste äta.. Jo man börjar lägga på sig. De svider lite då jag va så himla duktig och aktiv.. Sista gången jag joggade så blev de ju 10km, nu kan jag gå en kilometer sen har jag ont och måste vila...
Men nu försöker jag inte ens med nåt sånt.. Läkaren sa att de är bara vila som gäller så länge de gör ont.. Så de e bara att lyda även om de svider en aningens att BARA vara Stillasittande större delen av tiden.
De kommer ju att bli bra, frågan är bara hur lång tid det kommer att ta?
Jag kan ju inte göra nåt för att det skall bli bättre så jag måste helt enkelt bara vänta ut det..

Har iaf varit till Norrland med familjen.. De va så skönt att komma bort, pappa, Jonas och farfar byggde om farfars garagetak medans jag plastmamma och syster solade.. Läste tidningar och böcker och bara tog det lugnt! Ja har inte en enda gång varit orolig eller fått nån stress mage där.. Jag har bara njutit av Farfars fina utsikt, god mat och lite tid med delar av familjen. Bara tagit de lugnt där.. Vi gick på trav en kväll och spelade lite på hästar..!=)

Hade jag inte haft en ny läkar tid idag så hade jag stannat där uppe tills pappa skulle åka hem.
Fick till två dopp i älven oxå, de va lite kallt. Men skönt ändå när man varit i en stund! Jag som älskar att bada.. kan inte bjuda på några bilder då våran datorn fortfarande är kaputt.. så de får bli en annan gång..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar