onsdag 20 november 2013

En mans förkylning..

Ja, jag har åkt på en mans förkylning! Fy va dåligt jag mår! De började i måndags, de kändes som att de slängde sig på mig. Gick å la mig vid 18.30 på måndag kväll, 39graders feber å världens kroppsvärk. Igår mådde jag ur ruttet oxå, svettades och frös om vartannat, ont i hela kroppen, feber.. Trodde jag skulle va frisk idag! Men icke!!! Vaknade inatt å mådde ännu sämre! Jag har tokigt att svälja, tjockt me snor, men kan inte snyta ut de, så jag känner att de sätter sig mot öronen å jag börjar höra sämre, fortfarande kroppsvärk, just nu är de värst i nacken å upp längst huvudet. Skulle vilka lyfta bort överkroppen en stund.. Jag vet inte hur de är me feber för nu kör jag Panadol hela tiden för att lite orka me Love. Han tycker nog jag är den tråkigaste i världen just nu..

De e ju inte som förr att bli sjuk.. Då kunde man ligga i sängen en hel dag eller två, glo på serier å sova.. Men de kan man ju bara fet glömma nu! Försökte sova en stund på soffan idag när Love sov ute i vagnen, men jag snarka så högt hela tiden så ja vakna av mina egna snarkningar (stackars Jonas som sover me mig å Love me för den delen)

Nä den största önskan just nu hade nog varit att få ligga i sängen , kollat serier eller sovit, så att man skulle bli frisk snabbare. Hoppas ju bara att Love ska klar sig! Men än så länge snorar han inte iaf :)

Igår kom Jonas hem me choklad å julmust som kanske lite krya på sig till mig. Så idag dryck jag ett litet glas julmust, å de va gott! :)
Nej nu måste jag ägna lite tid till min lilla prins som börjar bli ledsen på att leka själv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar