fredag 27 juni 2014

Fredag idag igen då.

Ja så va de fredag igen å solen skiner idag. De tackar vi för! Sommarvärmen å vädret har lite gömt sig ett ta nu i juni. Men igår va de ju riktigt trevligt väder å jag tror de kan bli det idag oxå. Tyvärr e de ju gräs skörd för sambon, så är de fint väder är han tvungen att jobba för att få undan allt gräs. Stackarn har mycket jobb nu! Vår å sommar e de väl överlag mycket för bönderna. Å lite hösten oxå.

Ringde ju jobbet för tre månader sen å sa att jag ville börja hoppa in lite.. Jag skulle ringa tillbaka å boka in lite jobb kom vi överens om.. Men nu tre månader senare har jag inte jobbat en enda gång! Ja ringde dit förra veckan å sa att ja nog får avböja de där me jobb ett tag när ja inte har nån som ställer upp å tar Love. Å när Jonas har så mycket jobb nu så kan han ju inte lägga de åt sidan för att jag skall jobba lite extra.
Har ju sett tjejer som annonserar på Facebook att dom söker barnvaktar jobb.. Men jag vill ju inte lämna bort honom till nån han inte känner! Ja vill ju att han skall känna personen i fråga som skulle kunna ha honom. Så att han oxå känner sig glad å trygg med att vara med någon annan. Så de där me jobb blev de inget av... Får väl ta de en annan gång i livet...

Vi har ju lämnat bort Love några gånger då hans kära gudföräldrar har haft honom. Tacksamt att veta att vi har dom iaf när de krisar.

Å Loves favorit farbror sa att han kunde testa ha honom när vi va bjudna på kalas. Love tycker om han massor, å jag ser på honom att han blir glad när han kommer hit för att va me Love. Så de va ju snällt!

Men till nåt annat då! Väntar med spänning på att två av mina vänner skall få bebis. Båda har gått över tiden, så de sker väl när som helst! Vill snusa lite bebis :)

Men vi ska Love å jag göra idag då. Njuta lite av solen kanske :) hoppas att Jonas jobb flyter på bra så att han snart får va lite ledig med oss. Så att vi får njuta av sommaren tillsammans. Som familj.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar