tisdag 17 juni 2014

Kan man hyra en far/mor förälder?

Jag hörde en gång nån som berätta för mig om ett par som skaffa barn men inte hade sina mor och farföräldrar nära, så dom hitta en äldre kvinna som agera "mormor" till deras barn när deras egna föräldrar inte var närvarande.. Nåt sånt skulle vi oxå behöva.. Hyra in nån snäll som vill va me Love :)

Hör om dagen va vi över till Loves farfar å fika lite. Tänkte höra om han skulle kunna va barnvakt till Love en lördag då vi är bjudna på kalas.. Men han va tyvärr upptagen å va tydligen de alla helger i sommar. Så då va de bara att glömma en middag en helg me vänner i sommar, barnfri.. Dom som annars varit barnvakt till Love är ju såna vi umgås me å då e de ju kul att gå ut tillsammans.. Ber vi våra vänner va barnvakt har vi ju igen att gå ut me...

Så jag skulle verkligen behöva hyra in nån som kan agera lite låssas mor eller farförälder här.. Nån som umgås å myser me Love lite nu och då.

Eller så får vi försöka hitta lite vänner i Sverige, där vi har lättare att få barnvakt.. :)

Nu till nåt annat. Love har varit så himla mysig nu i två kvällar.. Han har sovit sin kvällslur ute i vagnen som vanligt men vaknat mycket tidigare å gråtit.. Å när ja då tagit in honom har han varit som en liten trasdocka i famnen.. Trött... Så då har jag satt mig i soffan me honom å då har han lagt sig på mitt bröst å somnat!!!! <3 hur länge sen va inte det?! Å de är så galet mysigt!! Jag blir helt varm i hjärtat! Love är den finaste lilla killen... Underbara Goa unge... <3 mamma å pappa älskar dig mest av allt.. Nu och för alltid! Å vi skall skydda dig allt va vi kan..

1 kommentar:

  1. oj vad synd att vi inte känner varandra hade gärna tagit honom att ni skulle få gå på kalas om jag skulle ha passligt, är en fantastisk förmån att få tillbringa tid med barnbarn,hoppas ni hittar någon, kram Mia

    SvaraRadera