tisdag 5 juli 2011

Jag har lagat sylt!!

Plockade ju som sagt va ganska mycket jordgubbar igår.. Gav bort en del, men de va ju ändå massor kvar.. Så nu ikväll har jag faktiskt gjort jordgubbssylt för första gången i mitt liv. De va inte svårt..

Tvättade av dom och skivade upp dom då jag inte gillar stora bitar i sylt.. Sen på med syltsocker..

Och sen koka upp de, skumma av de, värma burkarna i ugnen för bättre hållbarhet på sylten...

Och detta blev de färdiga resultatet! Jga gjorde tyvärr en mindra sats än va de skulle va, för de stod att de skulle ge en liter sylt och de va lite mycket enligt min mening.. Men ju i efter hand va de synd att jag inte gjorde allt för då hade de fyllt dom båda burkarna.. Nu blev dom inte riktigt fulla.. Men den blev helt ok i smaken. Så nu vill jag göra pannkaka och ha grädde och min sylt till=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar