torsdag 18 november 2010

Min önskan slog in!


Min önskan om snö slog in. Inatt när jag va på jobb såg jag att de började snöa. Och sen imorse 07.45 när jag slutade hade de ju kommit ganska mycket snö. Och jag tycker att de är så mysigt! Det har väl snöat en del under dagen oxå. Har sovit hemskt dåligt idag. Vaknat flera gånger och första gången jag vaknade hade jag sovit två timmar och va helt säker på att jag skulle stiga upp, så jag satte mig upp i sängen, men sen fick jag för mig att kolla va klockan va! say what.. Fan jag skall inte upp nu... Måste sova mer än två timmar om jag skall orka vaka inatt oxå..
Tror jag sov dåligt för att jag blir så till mig när de kommer snö. Jag blir som ett barn. Jag vill bara va ute, jag har inte tid att sova bort dagen!! Det är det absolut värsta med vakjobb, att jag måste sova på dagen då jag vill va vaken!! Men jag skall va tyst, lönen är bra så jag skall tiga och va nöjd!

Har förberett middagen oxå, de blir köttfärsbiffar med fetaost, kokt broccoli, potatis occh sallad. Och en sak till SÅS, jag skall försöka laga egen varm såg idag, annars lagar jag ju alltid bara kall sås på turkisk yoghurt.. Nyttigt ja! men idag vill jag ha varm sås=)
Väntar på att mannen min skall komma hem, han är och matar kossorna, sen skall vi ut och gå med hundarna..
Sen är de bara några timmar kvar innan jag skall va på jobb igen..
Nå, fast jag jobbar 11 timmar per natt så går tiden väldigt snabbt tycker jag! Men tiden man e vaken hemma går oxå snabbt tyvärr, i dessa tider när det är mörkt och snö så vill man ju va hemma på kvällen, mysa med en filt i soffan, börja tjuvdricka lite glögg, kanske smaka på en pepparkaka eller två=)
Men just det, min detox går bra oxå, inget godis, råkade ta en kaka i farten när jag va till min vän Annica för at kolla hennes husbygge, och ja då syndade jag på vägen hem med en battery oxå. Men annars har det gått bra!
Måste komma ihåg att dricka mer bara!

Med det sagt skall jag nu fortsätta här hemma. Ha en mysig kväll!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar