fredag 12 april 2013

Love har...

En mindre rolig vana på nätterna... Egentligen klagar jag inte på mycket nattvak eller att han ska ha mycket mat.. Men hans "fula" vana på natten är att han efter mål nummer 2 ska va vaken!!! Å de vill inte alls jag:) vaknar han andra gången är han i regel vaken runt 1 1/2 - 2 timmar eller mer om man har "otur" oh vid 4-5 tiden på morgonen är jag inte sugen på att stuga upp och de ska inte han heller va... Han skriker inte eller så utan han för en massa ljud för sig, grymtar, snorar, sparkar av sig täcket i land ligger han å låter som ett får.. Helt otroligt va den ungen kan ha ljud för sig.. Å högt! Så jag kan ju inte sova.. Inatt va jag så trött så jag höll på att bli knäpp :) men efter 1 1/2 timme vaken flytta jag över han i vår säng å så fick han lite mer mat i hopp om att han skulle somna... Men när de ska bökas så... Men till slut somna han, för att sen vakna 30 minuter senare... Suck.. Men idag vägra jag stiga upp för igår natt va han likadan å då gick ja upp.. Men dig låg ja kvar å fin han att ta andra bröstet å sen somna om.... Skönt!!! Men sen blev vi ändå väckta igen av Jonas morfar som tår å knackar på och hundarna skäller... Hmm inte lätt när man e trött...

Kanske borde klä på oss nu.. Love ligger i pyjamas och har sovit i min famn en stund efter att han ätit. Å jag har duschat men sitter kvar i morgonrock!
Så lite kläder vore nog på sin plats.

Skulle önska nu oxå att Love skulle vilja ta napp! Just ny snuttar han sååå på sina händer (fast han just ätit) å nu ofta få jag lyfter upp han snuttar han på min arm.. Å skulle han ta napp så skulle han va lite tystare på natten om han sög på den istället för att ligga i sägen å låta en massa.. Nå får väl börja öva mer.. Men nu skall jag klä på oss... :)


5 kommentarer:

  1. Känner igen de där med vakenhet.. Melvin hade också sån period i Loves ålder! Kanske det är någon utvecklingsgrejja? Så måste skriva åt dig här så du inte behöver känna dig ensam.. för fyfan den tiden är man som tröttast och att orka vara vaken i 1-2 h då är drygt! Men det e bara att härda ut tydligen. Jag tog alltid Melvin till mig och gav han bröstet oavsett om han var hungrig eller ej, för tog han det så blev han ivf lugn och somnade tillslut =) men vissa undantag förstås. Men kände mig nog som en snuttis ett tag, men de var de enda som dög som bästa tröst de första 3 mån.
    När det var jobbigt med något så fick vi tänka ..1 dag/natt/månad i taget.. det blir bättre och det blir det :D
    Ja detta blev nog bara rådd, men ifall det känns lite som en tröst. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA de e ju skönt att höra att fler haft så =) ibland känns de som att så många har heklt perfekta barn och allt är lekande lätt =) Och de känns väldigt drygt att va uppe i ca 2 timmar den tid som man är som mest trött.. Känns ju lite halv kul att vakna när de e mörkt å sen "tvingas" va vaken tills de e ljust för att sen somna om-.. men som sagt de skall väl gå över =) Och här får man nog oxå lyfta han till sängen å ge han bröstet eller bara låta han va nära så blir de lite bättre.. =)

      Radera
  2. ja fy så drygt! men du är inte ensam! :)

    Ja hon verkar gilla sin sele, vilket är skönt, för hua så gnällig hon varit nu när hon varit krasslig. Bara velat åka arm...
    Dagny tog inte heller napp till en början, men efter att ha prövat typ HELA sortimentet på babybutiken så fann vi vår vinnare. En NUK Genius. Testa den :)

    SvaraRadera