fredag 26 april 2013

Tiden går så snabbt!

Oj va tiden går snabbt! Love är nu 8veckor å väger lite över 7300g..! Men han e så fin vår lilla kille. Förra veckan åkte Love å jag till Sverige till min pappa för att fira min farfar som fyllde 80år! :)

Vi va där några dagar, så ja passade på att handla hem mat, blöjor, tvättlappar å kläder åt vår lilleman. Allt sånt som e billigare än här på vår ö.. Eller hans kläder kostar väl desamma..

Men de va skönt att komma iväg lite även om om pappan i vår familj va kvar på Åland. Skönt att få lite avlastning med Love, nån som höll han så att man fick duscha i lugn å ro, jag fick gå på wc i fred :) nån annan som höll han om han blev gnällig.. Men överlag va han världens goast unge när vi va i Sverige.. Så glad å mysig! Å hans morfar blev nog en favorit! Oj va glad han blev när han såg morfar, de va så fint att se.. Love log å tjöt av lycka och "prata" sååå me morfar:) ja han prata me dom andra oxå men morfar va nog lite speciell..

Men de e otroligt va dom små utvecklas snabbt! Love har blivit en annan bebis :) han har blivit gladare och mera med, han ler och "pratar" med oss.. Sover bättre om nättern. Han e världens finaste! Å va jag älskar min lilla bebis!!

Ska förresten se om jag hinner få ner min förlossnings berättelse nu innan veckan är slut.. Lovar inget, men tänkte att jag kanske skulle ge de ett försök.

Men nu har jag iaf fått de lite fredags städat inne å väntar in Jonas så att vi kan börja med middag.. Fredag som de är så passar väl tacos :)

Å just de, för att jag själv ska komma ihåg.. Love har hittat sina händer! Och oj va han snuttar på dom!!!!:) han tar fortfarande inte napp. Han har tagit den ett fåtal gånger men oftast åker den ut direkt, men händerna är tydligen goda för han försöker nog äta upp hela handen :) smackar som bara tusan.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar