måndag 19 september 2011

Sitter och tittar på lite bilder på datorn.... fryser.... Har satt på mig stickade strumpbyxor och en stickad längre tröja och stickade strumpor till det.. Snart kanske jag får varmt=) Men de känns så rått ute och inne nu. De regnar idag och har väl regnat hela dagen. Den här dagen har gått sakta!!  Vet inte va jag skall göra... Har ingen lust att göra så mycket idag faktiskt. När Jonas åker och tränar får han släppa av mig hos Mikaela så e jag där en stund=)

Har en del funderingar som stör mig. Vissa saker i livet får än att tänka efter lite mer eller det finns sånt som tar upp tid och kraft även fast man inte vill det. Ibland önskar man att man bara kunde släppa allt.. Men jag är en tänkare... Jag tänker massor... Och ibland har jag för mycket tid att tänka.. För mycket tid att bli ledsen.

Ibland är det skönare att bara släppa allt. Men ibland finns de saker man måste fundera över lite mer.. Jag kan känna att jag inte vill slösa min energi på en massa tänk om nåt som ändå inte är så trevligt. Men sen samtidigt, om jag skjuter det åt sidan, va händer då? kommer de ikapp mig sen? Antagligen gör de ju det. Jag har ett bra liv.. Och de har jag skapat själv!! 
Den som vet min historia vet att jag e stolt över mig själv och de jag åstakommit i mitt liv. Den hjälp jag har tagit till med är att jag valt att gå till psykolog och pratat. För att växa i mig själv, för att inte ta på mig skulden för saker som inte är mitt fel, för att få hjälp att tänka i andra banor och inte köra fast i sitt eget tanke sätt. Nu har inte jag gått till psykolog på 5 år.. Men jag kan ibland känna att jag saknar det. Jag behöver ibland få prata ut.. Få lite hjälp att tänka på annat vis eller helt släppa vissa saker i livet som gör mig ledsen..
Jag va till psykolog 3 gånger efter att jag blev drogad på krogen 2009, för de va nåt jag kände att jag hade svårt att hantera. De va ett övergrepp på mig som gjorde mig extremt ledsen. Och jag kände mig otrygg.. Och de va skönt att snabbt kunna få hjälp.

Så nu sitter jag och velar och funderar, kanske jag skulle försöka prata med någon igen.. Det har ändå hänt så mycket i år som jag kanske behöver hjälp att bearbeta..  Jag vet inte... Eller jo innerst inne vet jag nog...

Men de finns saker ja inte tänker ta på mig, och de är saker som inte är mitt fel!! Och att skylla sina misstag på nån annan.. Ja jag finner inga ord....

Nu får de va slut skrivet för denna gång.. Massa svammel som kanske bara nån förstår..
Tack och hej..


3 kommentarer:

  1. Kram vännen!!
    Tycker absolut att du ska prata med någon igen! Jag var ju också till psykologen i vintras då det var lite jobbigt och jaa.. jag tyckte det var riktigt bra och jag behövde ju inte heller vara så många gånger dit.

    Du kan alltid ringa om det är något vännen!! Vet ju att det går en del tankar hit och dit om allt möjligt..
    kram igen

    SvaraRadera
  2. man ska gå o prata med någon om man känner för det! Det är aldrig fel att lätta sitt hjärta för en utomstående som kan komma med lite tips o råd. Puss på dig kusin

    SvaraRadera