tisdag 6 november 2012

Mer pyssel

 Nu har jag nog kommit in i ett pyssel stadie..  Helt plötsligt från ingenstans bestämde jag mig för att jag skulle sticka en filt.. En bebis filt med stickade lappar. Självklart skulle jag förverkliga min ide i lördags, med de va ju alla helgons då så det va ju stängt. Men som tur va hade Sparhallen både stickor och garn.. Hade dock lite svårt att bestäma vilken färg jag skulle välja dåvi inte vet kön på den lilla i magen. Men till slut blev de vit och turkos, de kan både tjejer och killar ha. där emot så visste jag ju inte helt hur jag skulle börja en stickning eller avsluta den.. Så när jag stod där med mina garn i handen hörde jag plötsligt en röst bakom mig: Hej tjockis! =) De va marieanne på mitt jobb, frågade snabbt om hon kunde sticka och innan jag visste ordet av de så hade hon tagit fram garn och jag plocka fram mina stickor och så visade hon mig inne på affären hur man skulle göra =)
Tack!
 Men när jag väl kom hem fick jag inte till början iaf =) Satt och försökte en stund men de ville sig inte alls som jag tänkte. Så då ringde jag Jonas mormor så gick jag över dit och fick hjälpmed att komma igång. Så där satt jag oh stickade en lapp så att jag skulle få hjälp med hiur man avslutar det oxå.. Så nu e det stick stuga här hemma! Har fått ihop en 30 lappar tror jag.. Sen skall jag sy ihop alla mina lappar för hand så att jag får mig en liten bebis filt. Jag hoppas de skall bli bra..


1 kommentar: