torsdag 1 november 2012

Julkort

Har pysslat ihop det första julkoret nu ikväll.. De blev helt ok. Kanske jag kan tycka att det blir lite mörkt... Men nu får det va så.. jag har ju nåt att göra..

Fick förresten sova i lugn och ro inatt med utan magont.. Så himla skönt! Blir så förvånad när man vaknar mot morgonen och inser att man snart skall stiga upp och inte haft ont än =) Känslan är underbar. Jag blir inte lika orolig och inte lika lipis..
Satte mig ner i soffan idag för att känna om jag skulle känna nån spark. Har sett till att hålla mig lite halft upptagen i två dagar så att ja inte enbart skall gå och känna efter sparkar.. Och sparken kom som på beställning. Hann bara lägga båda händerna på magen så kände jag hur det sparkade till några gånger, Tack så underbart!

Nu är det förresten November månad oxå. Om ca 8 dagar har min bror och hans flickvän bf för sin lilla dotter (om de är rätt) =)
Lite roligt då min bror fyller år den 11/11 så vem vet, kanske hon kommer på hans födelsedag. De skulle va lite kul...

Nu skall jag tända en eld och bland dipp.. har köpt chips idag.. Aj aj inte bra.. Men nu är de gjort =)
Har haft ett enormt sug efter julmust idag..Men de får bli en annan dag.. Läsk är ju inte bra för gravida.. De stod nånstans att om man dricker mycket läsk som gravid riskerar man att föda för tidigt.. Så nu vet vi det..


6 kommentarer:

  1. Du ska inte tro på allt du läser :) ät allt med motta förutom mögelost. Läsk är inte bra för att det är socker. Varken bra för dig eller bebisen då den får i sig sockret och kan öka i vikt ör fort, bli beroende och få graviditetsdiabetes..

    Puss på dig :) vill se dig och magen snart
    /kusin Rebecca

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de e väl så.. allt med måtta...=)
      Tänkte komma över snart tror jag och stanna ett tag i svedala så då måste vi ses.
      Kram

      Radera
  2. Jätte fint kort du har gjort!!:)

    SvaraRadera
  3. Tror att med måtta kan man även dricka läsk.. Är så mycket larmrapporter hela tiden om vad man får och inte får göra - kan säga att rekomenadtionerna har ändrats rätt mycket mellan våra 2 barn dessutom.. Med måtta och sunt förnuft är nog det bästa...
    Mögelost och vissa fisksorter är väl det som är konstant... ja och alkohol, rökning osv är det som man verkligen ska undvika.
    Fråga barnmorskan annars..

    Fint kort! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väl sant som du skriver. Och kan absolut tänka mig att det har blivit skillnad på restriktioner mellan dina två barn.. Denna värld =)
      Men tack =)

      Radera