tisdag 6 november 2012

Vecka 25

I måndags gick vi in i vecka 25! Helt otroligt... 25 veckor.. 15 veckor kvar (plus, minus?)
Jag har nu kommit till den milstolpen att jag får börja handla till vår lilla.. Så nu kan man börja titta på allvar! Eller vi måste väl börja titta på grejer på allvar nu och börja köpa in lite saker.. Men det känns så overkligt och stort att göra det... Men de ska väl kännas stort.
Jag har börjat få ganska ont i mina ljumksar. Igår va jag ut på en promenad med Mikaela, men jäklar va ont jag hade sen.. De kändes inte alls bra.. Gick väl för långt med facit i hand.. men jag vill så gärna kunna promenera.. Vikten skjuter ju i höjden! Klart jag vet att man går upp i vikt när man e gravid, men jag hade väl så klart hoppats på att jag hade kunnat hålla mig rörlig från början, vilket jag inte alls har kunnat. Så enligt mig själv har jag ju gått upp onödigt mycket.. Men jag får kämpa bort de sen... jag skall inte klaga..

Imorse hade jag en himla mysig stund.. Vaknade lite före kl 9 av att jag låg på rygg (har inte kunnat lega på rygg på ett tag) och allt kändes helt annorlunda.. De gjorde inte ont. Konstigt.... Skall då tillägga att jag inte hade känt av liten på kvällen före.. Hur som helst så behöll jag lugnet.. Låg kvar där och kände efter hur allt kändes... Då vaknar min lilla kissekatt Wildah till liv och kommer jamande och går över Jonas som sover för att komma och få sin gos stund.. Jag lägger mig till rätta i sängen och drar upp täcket ordentligt, sen kliver hon i vanöig ordning upp på mig och lägger sig till hälften på min mage och över brösten.. Och så sätter hon igång och kurra.. Ligger där och klappar på henne och myser och mitt i allt börjr bebis röra på sig inne i magen..En spark här och en spark där <3 p="p">
Undar om den lilla börjar känna igen de där kurrande ljudet för det är inte första gången som den ger sig till känna när Wildah ligger på min mage och kurrar.. Eller kasnke den lilla tycker att Wildah är tung?=) nu e ju ildah en ganska liten och nätt katt så hon väger inte så mycket som våra andra två.. Men det va så himla mysigt iaf när Wildah låg där och hade sin mys stund med mig samtidigt som bebis sparkade.. De va KÄRLEK!!

Lyssnade på en låt i bilen idag och  blev helt lipis, på nåt vis blev de verkligt att de ligger en bebis i magen.. Nån som jag längtar otroligt mycket efter.. En våg av känslor kom över mig.. De är faktiskt inte så långt till Februari..... Även om de känns så...

2 kommentarer:

  1. Vikten ja... fy fan va jag ha gått upp. hatar vågen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja skulle de inte va för att bm frågar efter den varje gång jag kommer till henne så hade jag nästan slutat väga mig nu för att slippa se vart man hamnar.. Vill nog gärna blunda för dessa siffror =)

      Radera