söndag 8 mars 2009

Ja igår så hade vi ju middags gäster här hemma.. Vi fick en jätte gullig grej, eller de va till hundarna. Den här är fylld med hundgodis- Tycker att den är så fin=)


Fick en jätte fin orkidee med kruka oxå. jag älskar dom blommorna. Dom är så himla fina. Jag skulle säga att kvällen blev lyckad. Maten va jätte god. Till förrätt så lagade jonas marinaerade tiger räkor som han stekte oc sen va den en sås till och lite grönsaker. De va jätte gott. Jag tycker ju annars inte om skaldjur. Till varmrätt var de klyft potatis och stekt kyckling som jag hade marinerat i olja, med vitlök, lime och lite kryddor. Hade gjort en sallad till och min goda kalla sås..=) hade bakat till efterrätt och men man va så mätt och sen hade vi börjat dricka varm choklad med grädde och rom. Så ingen orkade. Men som sagt de var god meat och vi hade trevligt sällskap. Riktigt roligt att dom ville komma. Och roligt att få bjuda på middag. Men Jonas lagade de mesta. Sen när dom åtkte hem så åkte jag till Arken själv. Jonas ville inte komma med,och jag visste att mina andra kompisar skulle va där. Så när jag för en gång skull va ledig ville jag åka ut. Inte för att jag vet o de va så jätte roligt. De va kul at dansa. Men på ett sätt lite slöseri med pengar.. Men men. ganska kul hade jag..
Idag har jag varit DUKTIG! steg ändå upp ganska tidigt idag fast jag kom i säng sent i natt.. När Jonas åkte iväg tog jag med mig stereon till verkstaden coh sen va jag där i en timme. Hoppade hopprep och boxades. de va skönt.. Käpade hårt där inne. Sen va jag ut på en rask promenad med mina stavar. Va ute i en timme. Riktigt skönt!!! Sen va jga ut en stund till på en liten terräng promenad med jonas å hundarna... Tog en bild nere vid båthusen. Fortfarande is.. jag som längtar efter vår.. Och allt som hör till..
Ja de här är då jag när jag försöker va duktig och ha en motions dag.. Tur att man inte va bakis idag då=) snacka om att jag har blå ögon=)

På vägen hem såg jag en larv på vägen.. Hmmm.. trodde inte dom fanns nu när de finns snö.. Kändes lite konstigt... nej nu måste jag suta skriva innan jonas blir ännu mer sur... Ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar