måndag 30 mars 2009

Så var helgen avklarad. (ny opererad i munnen) Aj

Ja så var denna helg å denna fest över. Började dagen lugnt, sen stress städa innan jag skulle hämta Gunilla. Hon följde med mig till Kantarellen för att handla maten inför kvällen. Sen när vi kom hem till mig var de duschen som gällde. Fast man tycker att man har mycket tid på sig så har man ju allt som oftast inte det. När klockan va halv sju på kvällen va jag långt i från klar. Stressen va ett faktum.. Ahhh.. Men som tur va så va mina gäster oxå lite sena. Tack och lov. Jag fick hjälp av Gunilla att laga maten och Ullis hjälpte mig att laga cosmopolitans. Dom blev jätte goda. Överlag tyckte jag att kvällen gick bra.
De va bara en sak som va jobbig för mig. De blev så uppdelat gäng, så de satte mig i en svår situation då jag inte visste var jag skull va för att göra alla nöjda. Ibland är de inte lätt. Men då vet jag det till nästa gång iaf. Men ett stort tack till alla som kom till mig för att fira att man livit ett år älde. Lägger upp en massa bilder här nu.

Nikky och Ullis, dax att börja kvällen med en cosmo. GOTT..


Annica, Malin.Ö och Malin .H

Fannie, Cecila och Sandra va oxå redo för lite cosmopolitans. Alla mina vänner va så fina!

Hmm=) ja de här fick jag av Malin.H Gunilla, Ullis, Nikky (camilla och cecilia som inte kunde va med)


Den här fina bilden fick jag av Tiina. Oj va jag blev chockad när jag öppnade paketet och såg att hon hade gjort en tavla av min vinterbild som jag tog i Björnrike i år. Jag blev jätte glad.


Lite skumpa av Malin. H. Tack=)


Sen bjöds de som sagt va på mat. De blev en typ av tacco paj med sallad om min hemlagade kalla såg. Och lite bröd till det. Gott tycker jag=)


Fannie och Tiina funderar på vintet. va lite problem att få upp korken. De va andra flaskan den kvällen där korken krångla.

Sandra och Cecilia ser glada och söta ut.


Annica va tjusig i denna båsa=)


Annica Malin. Ö och Jag innan dom åkte hem. Dom åkte hem lite tidigare.


hmm.. Ja de här e jag då.


Gunilla hjälper Ullis på med sminket. Gunilla får alltid hjälpa till att fixa. Men jag hjälpte Gunilla att få lockar i sitt hår=)


Smink maraton..
Dax att fixa de sista innan krogen.

Så här glad se Nikky ut när hon hitta min cosmo tidning.


Fina Malin..

Jag och Cecilia. tusan va brun hon är. Snacka om orättvist..


Ja då va vi på Arken då. Fina tjejer de här. Jag, Sandra Fannie och Tiina. Precis innan de är dax att dansa loss..

Glada party pinglor..

Ännu mer glada party pinglor. Gunilla och Ullis.


Jag fick varmt och va tvungen att sätta upp håret..=)


Sandra och jag.. Goa och glada=)


Fannie jag och Tiina. nu är kameran flitig. Massor med bilder blir de. Suck.. men lite kul är de ju alltid=)


och så göm man sig lite till så blir de jätte bra..


Vi tre igen då=)


Tiina och jag inne på arken..


och vi tre igen. Jag hade de jätte rligt på Akren den här kvällen=) dansa en massa. blev tyvärr en eller två shottar för mycket den här kvällen. Men de va kul så länge de varade. Brand alarmet gick förretsen när vi va där. Lite synd för de tog bort en hel timme. Ingen musik och baren va stängd. Men den kom de igång igen. Och så var de full fart tills de va tid att dra sig hem. Jonas va snäll och hämtade mig. Tiina fick oxå åka med eftersom att vi bor åt samma håll. Ullis åkte med en liten bit oxå. Men de va skönt att komma hem och få ta av sig skorna=) Men igen tack till alla som kom.

Idag är en mindre rolig dag för mig..
Opererade bort två visdoms tänder idag. Fan va ont de gjorde med alla spruor jag fick. Låg bara och skakade för att de gjorde on, plus att jag han se nålen. försökte annars att blunda för att slippa se va dom skulle använda. Men att ta bort tänderna gick ganska bra. På höger sida gick de jätte snabbt, och jag kände nästan inget. Men på vänster tog de lite långre tid, och de gjorde lite mer ont. Men jag överlevde.
Men herru gud man kunde ju inte prata efteråt! Snacka om att jag skämdes när jag skulle in till apoteket för att hämta ut alla mediciner och sånt man skall ha som efterbehandling. Stora tussar i munnen för att stoppa blodet. man såg ju ut som en annan hamster. Å som sagt de gick ju inte at prata..

Fick en sjukskrivning på en vecka.Och nuhar jag såå ont.. de spänner på och trycker. man vågar knappt svälja för man känner trycket och jag e rädd om stygnen, ett stygn har redan lossnat. Inte så bra tror jag,
Har legat med is på sen jag kom hem. men tittade mig just i spegln och såg att jag iaf va svullen. fan va ful man kan känna sig=) Men men.. Hungrig är jag iaf. Men jag varken kan eller får äta fast föda på tre dagar. Han som opererade bort mig sa att jag imorn högst antaglign inte kan öppna munnen mer än 5mm imorn. de känns ju inge vidare att ha de att se fram emot. Vem vet kankse de blir bra bantning de här. Men jag kommer att LÄNGTA etfer mat. Skall fira med något riktigt gott när de här e över. Nå ja..
Tack för idag gott folk. Nu tillbaka till ispåsen.

3 kommentarer:

  1. kom det någon kommentar? //Tiina

    SvaraRadera
  2. nähee.. måste skriva igen då.. :)
    Tusen tack för den roliga kvällen/natten! Nästa gång är det JAG som bjuder på shottar!! ;) Roligt att du gillade tavlan! Uschdå..munoperation är inte så roligt!! Hoppas du repar dig snabbt!! Kram till dig (nu kan jag äntligen kommentera!!) wohooo //Tiina

    SvaraRadera
  3. Fina bider föresten ;) hmm :) Jag är helt impad nu när jag kan kommentera hahah.. //Tiina

    SvaraRadera