fredag 12 juni 2009

Lyckan är total! Jag fick en gädda på kroken idag=)

Yes här står jag och kämpar med kastspöet i enda handen och kameran i andra handen. Ville ju ha bild bevis på att JAG fick napp idag.. De va så roligt för jag hade släppt draget i vattnet för att på skoj se om de skulle hugga en fisk. När jag står och tänker den tanken säger Jonas den högt. Och jag tittar på han.. Va händer då???! Jo en fisk kommer och hugger. jag blir så paff att jag typ bara står med munnen öppen=) skit nöjd...Men jag rycker ju aldrig till så den släppte.. Snabbt som tusan veva jag in linan och kasta iväg den igen.... Och fisken nappade en gång till. Men den här gången ryckte jag för kung och fosterland, så den fasnade...!=)

Lycklig som fan står jag där med spöet i handen=)det pirrar i hela kroppen... Jag säger åt Jonas, Ta kort, ta kort, TA KORT.... Han säger då åt mig.. Nej att få loss fisken är första prioritet. Jag höll ju absolut inte med.. jag ville ju ha bild bevis på att fisken va min. SÅ jag stod där med spöet och kameran i varsin hand... =) (visar sig senare att han missförstod mig)

Min fisk,,,,,


Inte så farligt som de ser ut. Bara ett litet hjäpmedel för att få loss draget.. Men stort gap hade den iaf.

Så här har vi den. I Jonas händer. MIN FISK!=) Jag vågade inte hålla den så där. Dom sprattlar ju som tusan... Men den va ganska stor enligt mig själv. Så de va min första fisk för i år.. Skönt att va ute i naturen.

Hundarna var oxå med och fiskade..


Sen fick Jonas oxå en fisk.. Så denna gång fick vi en var. Annars brukar de bara va han som får=)


Hundarna skulle oxå få luka lite på fisken innan den hamnar i vattnet igen..

Och här flyger den i!

Kan ni se den? Snacka om bra kamoflage.

Ja så de va denna lediga dag. Hur har jag spenderat den. Jo jag sov en stund. va på en morgon promenad med hundarna och de började spö regna. De hade jag inte räknat med. Så jag va sjö våt när jag kom hem,... Men men, satte på mig morgonrockn igen. Pratde med Fannie under promenaden. hon ville ses så jag sa om två timmar.. Sen när jag va hemma lagde vi fika. Å låg i soffan en stund. fixade även med tvätten. Men sen när jag skulle åka till fannie hade hon hunnit boka upp med någon annan. Så de va ju tur att jag inte hade hunnit åka hem ifrån iaf...

Så de va då jag och Jonas åkte ut och fiskade en stund. Sen blev de middag och en promenad till. har även hunit läsa i min bok idag.. SÅ jag ha haft en ganska bra ledig dag.. Nu har jag bara sex arbetsdagar kvar.. Sen gå jag på ledigt!!!! fan va jag längtar. kan inte beskriva med ord!

Godnatt..

2 kommentarer:

  1. Grattis grattis grattis!!Vilken lycka:-):-) Visst får man liiite blodad tand..Kram!!

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar=) ja absolut... Vill ut på söndag igen.. Får se om jag kan få med han då.. Jobbar ju kväll idag så de e slött.. men men.. Jag vill ha mer fisk. Värsta kicken=) hihi. Kram

    SvaraRadera