torsdag 4 juni 2009

Nått nytt idag..... Första gången på typ 24 år.

Här har vi min karl=) Kärleken i mitt liv. Idag va vi ut på en fiske tur. De e så skönt att komma ut på vattnet och fiska. Sånt har man ju gjort sen man va liten.

Och som vanligt när jag och Jonas är ute och fiskar.. Va händer?! Jo HAN får fisk. Jag får aldrig,. Jag har väl fått en enda gång med de spöet jag fått.. Å de e väl typ 3 år sen.. Fusk...
=)
Fasen va skraj jag blev när fisken hoppade. Trodde den skulle attackera mig i båten=) haha.. Men ganska skön bild ändå=)

Jonas försöker få loss den så att vi kan släppa tillbaka den i vattnet... Jag ville ju oxå ha en fisk... Jag trodde faktiskt jag skulle få de den här gången. Men icke...

Detta blev min fångst.... Som vanligt..... ingenting=) fan.... jag vill ju oxå få en på kroken. Så härlig känsla. Men de va Läääänge sen jag fick känna den..

Sur över att jag ej fick fisk..... Dålig spö får man väl skylla på.. Även fast de kanske inte är sant=)

Jonas den stackaren börjar bli lagom trött på att jag tar bilder hela tiden. Men jag tycker de är kul med kort. Dock är de ju alltid jag som har kameran, Vilket då gör att man själv aldrig finns med på någon bilde. Vilket resulterar i att man tar på sig själv. Lagom töntigt. Men va fan=) de kan man väl nog bjuda på..

Men tusan va fräknar jag har fått.. Dom blir bara fler och fler... Men de e nåt man lär sig leva med.

Så de va den fiske turen då. Jonas 1-0 för i år.. Men jag skall tusan käpa på för att få fisk jag med.. Kanske jag borde ta hit Mickis. Hon och jag e bra på att fiska=) hahahaha

Jo just de. När jag ändå håller på och skriver och visar bilder. Kan jag passa på att lägga in en bild på den nya trappan som Jonas byggde i helgen. Perfekt!!!!



Jo, sen fick jag en film idag.. Kom som en total överraskning (lögn då jag själv köpte den, men fick pengar av Jonas) haha ja e ju cp... Men glad blev jag och bra va den=)

Joo... just de.. Till rubriken av detta inlägg då. pratade med min mor i telefonen idag.. Hon hade "googlat" några namn.. Var av en av namnen tillhörde min Riktigt morfar, Jan... Så idag har jag sett han på bild.... Första gången i mitt liv tror jag. Eller de kan hända han sett mig som väldigt liten. Men jag har aldrig träffat han på riktigt se dess då..
Men jag fick en chock när jag såg bilden. Mamma va en exakt kopia av honom.. De kändes så konstigt, men samtidigt blev jag lite rörd.. Fannie sa att vi liknade alla tre. Vilket fick mig att plocka fram foto från när jag va liten. Å visst ser jag oxå ut som han. Så de va lite roligt.. Men de kändes lite konstigt....

hmmm... Godnatt

4 kommentarer:

  1. Öpp Öpp...Ser ju precis var ni vart å fiskat...hmmm...ha vi fått konkurenter??:-):-)
    Kul att ni (tyvärr ej du-vet hur de känns) fick en iaf!:-) Kram!

    SvaraRadera
  2. Kika: Haha förtsa bilden, där va vi bara nåt kast. De blåste ju som tusan. Så vi flyttade oss ganska snabbt=) fniss..Men som sagt inte fick jag npn fisk ör det. Slött!! hmm.. om man skal lä på sig nåt. Klockan är ändå lite över ett ochjag sitter i morgonrock. Men man har ju ledig dag=) Kram

    SvaraRadera
  3. Jag sitter också i morgonrock sådeså!!Orka klä på sig..bara att titta ut nääääe...;-) Ha det gott tjejen!!

    SvaraRadera
  4. jävlar vad fint ni börjar få det. :)

    SvaraRadera