tisdag 2 juni 2009

Nu har iaf jag invigt sommaren!

Fredag: Började dagen med lite arbete. Sen gick man på ledig helg. På kvällen fick Jonas och jag besök av Ullis och Smulle. alltid lika trevligt när dom kommer. Ullis hade bestämt att vi skulle ta en tjej runda på stan och jag hakade på. Satt föst hos oss och drack och snackade med grabbarna. Sen tog vi en taxi till stan och begav oss till Arken. Fick dans loss lite. Hon ville nog förts inte dansa men till slut kunde jag övertala henne=) varför gå ut om man inte skall dansa=) Va en sväng via Dions och sen tillbaka till Arken. Tog dock ett tag innan vi kom hem sen. Stackars taxi tjejen som skulle hämta oss hon fick åka runt halva åland kändes de som innan vi till slut kom till rätt ställe där hon skille plocka upp oss. Innan jag steg in i taxin hade vi åkt lite båt. de va helt lugnt på vattnet. och de va nog jätte trevligt. Men jag ville hem.. Kom väl inte hem fören närmare 6 på morgonen tror jag..

Lördag: Solade, solade, tog de lugnt. Grillade.. Sen blev de kalas hos Fannie. Hon fyllde ju 21 år. de va trevligt där. Men jag va svin sur över att jag glömt min kamera hemma. Den glömde jag även hemma i fredags. Därför har jag inga bilder. Har lite bilder på mobilen men vet inte hur man sätter in dom. Fy va de kan harma när man glömmer en sån viktig sak=) Men de har ju varit helt ljuvligt väder. Extrem sommar värme. Så jäkla härligt!! Så nu har jag invigt sommaren på riktigt. Solat, krog, fest, och båttur...

Söndag: Jonas bakis=) hehe äntligen fick jag mobba han tillbaka lite.. Va ut på morgonen på en skööön promenad till vattnet. Vi satt på berget i solen medans hundarna badade. Jag njuter verkligen av mitt liv just nu.. Så härligt. Plockade lite blommor på väg hem. Tänkte på min kära mor när jag plockade dessa. De va ju även morsdag i sverige.

Ville så gärna ha in lite av alla dessa underbara dofter som finns ute nu.. Jag bara tok njuter.!!!

Mesta delen av min söndag blev precis som jag ville,.. Jag solade nästan hela dagen.. Låg i min solstol eller på en filt, hade musik med mig ut. Ett glas is vatten och min bok. Så ljuvligt... Man orkade ju nästan inte göra annat än bara ta de lugnt eftersom att de va så jäkla varmt!


Och jag kände mig så duktig som äntligen tagit tag i min önskan om att läsa en bok. Har länge vilja ha en bra bok att läsa. Och nu har jag ju skaffat en. Och de är faktiskt skönt att läsa.. Skall börja på kapitell fem sen nån dag då jag har tid. Vid 18- tiden åkte Jonas och jag till stan och åt middag. De blev pizza. Alltid gott efter en helg med lite alkohol=) efter de va vi och kikade lite på en fotbolls match. De va oxå trevligt. Men jag hängde ju inte riktigt med=) haha...

Ja så de va min helg... En bra sommrig helg som jag är jätte nöjd med. Jag tackar gudarna för att jag hade ledig helg=)
Men idag har jag varit på jobb igen och imorn blir de jobb oxå.
Så nu vet ni det. Nu är de dax för mig att krypa ner under täcket för lite sömn. Om man skall orka upp på jobb imorn.
Skall även till bansken imorn och diskutera avbetalning av mitt studielån. Nu börjas de.. Slött.. Önskar jag var utan detta studielån!!!

Nå ja... godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar