torsdag 7 oktober 2010

Idag då=)


Idag fick Jonas sin ena födelsedags present som var gemensamt insamlad av vänner (självklart va jag med på den oxå) =)
Han va så nyfiken hela morgonen... Han ville så gärna veta om nån skulle ordan något för han=) Han fyller ju ändå 30....
Och va fick han då? jo en fiske tur med Mapa Fishing Team, tillsammans med hans bror och hans två småkusiner så var dom ute och fiskade idag.. De va nog något han uppskattade...

Sen när han kom hem va Marie och lilla Leo här. Nån släppte av Jonas här hemma och Marie gömde sig på wc med Leo=) dock hade väl JOnas redan sett henne=) nyfiken som han är gick han ju inte in utan smög sig in på övervåningen via stegen på utsidan.. Sen försökte han kika ner till nerde våningen ifall vi skulle ha gjort nåt.
Och visst, jag hade ju dukat upp för 8 pers, så de blev en Taco middag hos oss med goda vänner. Riktigt trevligt..
Sen va tyvärr Jonas tvungen att åka och spela innebandy match.. Trist men de visste vi ju om.
Men de va trevligt ändå.
På fredag tror jag att jag skall åka och köpa en födelsedags present till Jonas.. Vet va jag skall köpa... Men de kan jag jui nte skriva här eftersom att han kollar va jag skriver.

Imorn då? de blir en lång dag.. Skall va på jobb från 7.30-21=/
De skall va nån aftonskola på jobbet, och då vill de att de skall va två vårdare med från varje avdelning förstod jag. Och mina arbets kamrater tyckte att jag skulle passa att va med och prata.. De e ju kul att dom tycker de,. Men LÅNG dag!!!!
Nå ja, funderar även på att byta tjänst på jobbet oxå.. Jag har funderat på natt jobb ett tag.. Men de värsta är att jag inte får prova, jag vet ju inte alls om jag klarar av att jobba natt..
Men de som lockar är ju att de är bättre lön!! Och sen får man va ledig varannan helg!!! Guld värt! Då man är ledig helg så är man ju ledig 5 dar! Och de är ju inte helt fel.. Tror man jobbar 2 dar, ledig 5, jobbar 5 ledig 2. Hangde ni med?
Hmmm,s kit svårt det här, skulle va så mycket bättre om man skulle få provjobba, säg 3 månade på natt. Då skulle man ju känna om de va nåt för än..
Men de går väl att byta tillbaka till dag annars nångång.. Folk byter ju jobb och de finns ju lediga tjänster lite nu som då-... Nå skall fundera lite till..... Så får vi se...
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar