tisdag 19 oktober 2010

Kantareller


Ja inte för att jag ahr varit ute och letat efter kantareller men för nån vecka sen när Joans och jag va ute och fiskade tog vi i Land på Flatholm vid deras stuga.. Vi gick runt ett varv där i skogen för att Jonas skulle kolla på nåt, och när jag går tittar jag allt som oftast ner för jag vill se vart jag går så att jag inte snubblar omkull. Och där på ön mitt i allt hittade jag Kantareller.. Inte nå många men vi hade hittade några dagen före oxå på ett annat ställe som vi gav till svärmor.. Så hon fick dom vi hittade på Flatholm oxå..

Har gjort ett försök till att brodera oxå (tant varning) Men iaf, de går INTE bra... Jag har gjort nåt fel från början, så allt blir ju konstigt men jag tä'nker inte sätta mig och börja sprätta upp allt.. Jag gör ett försök till att rätta till det, men de är så jäkla irriterande!!!!!! Jag har inte tålamod till sånt. Jag vill att de skall gå snabbt och enkelt. Men de e bara att bita ihop. För nu har jag ju nåt att göra på nätterna eftersom att jag börjar jobba natt på mitt jobb imorn..

De va en tant på mitt jobb (pensionär) som jag berättade till att jag skulle sluta jobba på dag och börja på nat istället. Och hon blev så ledsen.. HOn tyckte att jag va så fin coh snäll och ville inte alls att jag skulle jobba på natten.. De värmde mitt lilla hjärta måste jag säga. DÅ vet man ju att man gör ett bra jobb.. Jag kommer absolut att sakna mitt dag jobb, eftersom att jag gillar att prata. Men de lbir inte så mycket prat på natten... Men vi får se hur de går.. Hålla tummarna bara att de funkar.. Mer lön, och mer ledigt... mmmmm....
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar