onsdag 20 oktober 2010

Sova???


(Felix när han va bebis)

Kanske man borde gå och sova så att man kommer upp i tid imorn.. Hinna njuta va dagen och kanske vila en stund innan jag skall på natt jobb... Men just nu orkar jaginte lägga mig.. Måste även hänga upp tvätten först.. De tråkigaste som finns enligt mig.. Hatar det.. Men de måste ju göras.

Jag vet inte om jag har skrivit de tidigare eller inte.. Men vi skall iaf till Österrike och skida i Mars! Jonas farbror är snäll och bjuder med oss dit.. Helt otroligt. Inte varje dag man blir bjuden till Österrike för att skida.. Så de skall bli spännande.
Lite roligt för ända sen Jonas och jag blev tillsammans så har vi gjort nåt tillsammans (åkt bort) nångång på första halvåret av året.
De har blivit:
*Mexiko, sol semester (2007)
*Vemdalen för att skida (2008)
*Björnrike för att skida (2009)
*Mallorca sol semester (2010)
*Och nu nästa år Österrike för att skida (2011)

Det är roligt att ha något att se fram emot! Nåt att längta efter.
Men nåt jag verkligen är sugen på ör en solresa till Thailand. Eller en weekend till New York eller Paris.. Drömma kan man alltid göra. Sen får man se va man förverkligar..
Jag har varit gankska duktig på att spara pengar detta år. Visserligen tömde jag mitt sparkonto i sommras när jag bjöd Jonas till Mallorca med mig och sen för att ha bra med fick pengar..
Men nu har jag nästan 1000 euro på spar kontot igen. De är roligt att spara när man ser hur de växer.. Får se va jag sparar till bara.. =)
Tål att fundera på de en stund medans de fortsätter att växa på kontot.. Och snart kommer ju skatteåterbäringen, då åker nog allt de in på mitt sparkonto..
Men de är alltid bra att ha pengar undanstoppade, för man vet aldrig va som händer. Man kan verkligen behöva dom nån gång..
Så jaa, håll i pengarna nu=)
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar