fredag 22 oktober 2010

Trött som sin matte...

Felix ligger och myser på "fårskinnet" som vi köpte på ikea=) Han tycker väl kanske att de är skönt att vila på nåt som nästan är lika mjukt som han själv=)

Nu har jag iaf jobbar två nätter, om några timmar är de dags för nattpass 3. De går bra att va vaken, men man känner att kroppen inte riktigt tycker om de, (än)
Blir trött vid tre tiden, piggnar i vid 4 då man skall börja jobba, vid 5 tiden sätter hungern in, börjar må illa och får huvudvärk och blir yr.. Vill ju inte äta på natten, herre gud kroppen är inte gjord för att måda i sig mat när man egentligen skall sova.. Nej nej, men kanske jag måste börja ta ett knäckebröd eller nåt under morgonen..
Nå får se nu bara.. Kroppen vänjer sig väl sakta men säkert. Men de blir tråkigt, verkligen tråkigt när man inte har någon att prata med, fast de är ju skönt det med ibland..

Men jag känner verkligen att jag behöver ut på en promenad.. Jonas och jag gick en lång promenad igår innan middagen.. De va så skönt att få komma ut och de va så fint väder.. Mindre fint just nu, men frisk luft medans de är lite ljust ute är inte helt tokigt.. Så jag MÅSTE UT!!!!!
Måste få tag i Jonas så att han kommer med, mycket trevligare om man kan gå tillsammans...
Nu klä på mig lite och jaga min gubbe=)

2 kommentarer:

  1. Jamen Janni du måste äta för att orka!
    Jag äter lite vid kaffe och sedan har jag o Tica frukost då hon kommer med tidningarna. För du äter ju inget då du sover på dagen.. så nån energi måste du ju ha :) :)
    När jag har mina fem-nättes vak så får jag också känslan av panik, JAG MÅSTE UT!! Det känns som man inte gör något annat än jobbar och sover.. Verkar som kroppen skriker efter frisk luft..
    Hoppas det går bra att vaka för dig nu.. och att du får vila ut och svänga dygnet innan du ska på jobb igen.. annars blir det nog jobbigt i längden!
    kramar

    SvaraRadera
  2. Nja....=) jag vill ju inte äta på natten, men jag har nog tagit nån smörgås till kaffet.. Imorse klockan 6 tog jag en fil med kanel och socker.. men nja... jo man behöver energi.. Men man kanske inte göra av med de man stoppar i munnen under natten? Har ju svårt att gå ner ändå så jag vill inte ha nå mer extra kilon=)

    Men visst, panik känsla.. Man vill ut!!! Kroppen skriker väl på luft och ljus.. Och man mår ju bättre om man kommer sig ut..
    Så nu hoppas jag att jag kan vända på dygnet och sova inatt=)
    Kram

    SvaraRadera