onsdag 17 augusti 2011

I lördags då..

I lördags så firade ju jag och Jonas 5år tillsammans. Tänk att det redan har gått 5 år.. Svårt att förstå vart tiden tar vägen. Men det finns ju ingen jag hellre delar min tid med än med honom =)
Vi åkte iaf ut till stugan på Flatholm och lät hundarna simma och leka av sig lite innan vi tog båten och for in till stan..

Vi gick nåt varv på stan och tittade på allt om hände. Mariehamn firade väl 150år eller nåt sånt så det var mycket folk på stan. Vi gick först till Dinos för att se om vi kunde få plats att äta. De fick vi inte.. Så vi gick vidare.. Arken såg oxå fullt ut, så då gick vi till ångbåtsbryggan. Där norpade jag ett bord till slut=)
Åt lite middag och drack ett gals vin. Mysigt.. De va våran sista gemensamma semester kväll förresten-. =( buhuuuuuuu!!
Efter middag en fick vi ett halvt varv på stan igen innan vi tog båten till Flatholm.

De va en vacker och varm lördag! De va riktigt skönt. Men de kändes hemskt tråkigt att veta att detta va sista natten vi får tillsammans på ett tag. Inte ofta i får sova med varandra då vi båda jobbar natt och vi jobbar ju helt olika och oftast om varandra. Men de är ju själv valt så man får bara bita ihop.. Även fast det suger.

Väl på Flatholm så badade vi lite bastu och simmade.. Delade på en flaska jordgubbs bubbel.. Gott! Och mysigt...
Så det va en bra kväll..

Idag har jag dock haft en mindra bra dag, den började skit och sen har jag varit nere hela dagen. Känns nog bättre sen... Men ändå.. I måndags och idag (tisdag) så har jag varit ute och joggat! Nu jäklar skall jag komma igång och leva sunt och hälsosamt, få upp en kondition och förhoppningvis bränna lite fett=) De e bara att kämpa hårt..

Detta är min sista natt hemma med semester... Onsdag natt är det jobb igen. (står ju att det är onsdag jag skriver nu, men de e ju för att det är natt) Men de e tur för jag börjar lite lätt med 2 nätter och sen går jag på 5 lediga! Perfekt.. Kan inte säga att jag ser fram emot att åka på jobb igen.. Mest för att jag tycker att de är skönt att få sova på natten..
Nu är det i och för sig tråkigt när min andra hälft är på jobb=( men men nog klagat om det för denna gång..

Har ju iaf en utlandsresa att se fram emot i Oktober och sen Rihanna konsert i November!!=)
Det blir nog bra det..
Godnatt

1 kommentar:

  1. Stort Grattis till era 5 år :-)
    Jag ska också på Rihanna konserten 1:a november rättare sagt :-D Kanske ses där?

    SvaraRadera