tisdag 29 juni 2010

Lång dag igår.


Ja igår blev de en lång dag för mig. Åkte till cityläkarna på morgonen vid elva kom in dit vid 11.40. Läkaren kollade på ögat och funderade på varför det inte blir bättre. Han blev väl lite haft chockad när jag visade bild på hur ögonlocket ser ut på morgonen. Han fråga va gör du på morgonen?! Eh sover.. Jag använder ju inte nå krämer så de finns inget jag kan reagera på. Så han skickade en akut remiss.. Så iväg till akuten då för mig, satt där ensam i ett rum i över en timme innan de kom en sjuksköterska och skulle ta blodprov.. Åh va jag hatar det!!!!
La mig ner och slumra till, då kom läkren, när han sa att han skulle sätta bedövningsvätska i ögat blev jag ju genast nervös. Va behöver han bedövningsvätska till???? Sen höll han på med nå tops och vände ut och in på ögonlocket, uhhhh va de kändes obehagligt och de gjorde ont..Men de va väl för att han va och petade på "knölen". Sen kollade han ögat med nån maskin för att se om de fanns nån skada på horn hinnan.. MEn inte de, tack gode gud.. Så nu har jag fått ny salva till ögat och ny antibiotika. Och imorse när jag vaknade va inte ögat så svullet som de varit de 3 sista dagarna när jag vaknat. SKÖNT, de gör dock ganska ont, men de skall väl gå över.... Hoppas jag. Är iaf sjukskriven 4 dar nu., Sen går jag ju på ledigt. och efter de semester....

Igår efter middagen for Jonas och jag ut till flatholm en sväng och kollade.. De va så varmt och skönt, jag blev så himla sugen på att bada!! Men vattnet kändes nog lite kallt ändå. Så jag får vänta lite.. Men de va ändå 17 grader. Så forsätter värmen nu så kan man nog snart börja bada=) Lycka för mig som älskar att bada!!!!
Nu skall jag gå ut i solen och ränsa lite ogräs så att man gör någon nytta när man e hemma. Tvätta står oxå på dagen schema, för fullt!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar