fredag 25 juni 2010

Midsommarafton.

Ja idag är det då Midsommarafton. Fy va tiden går. Men underbart att de börjar bli varmare och kännas som sommar.
Vaknade idag av att mitt ögonlock var ännu mer svullet. Sväller tydligen mer och mer för varje dag. Sjukt ont gör det. Gick ju till läkare för några dagar sen efetrsom att jag hade fått så ont i mina leder, och då mest mina knän den här gången. Han tog lite blodprov och urin prov men dom visade inget. Dan efter skulle jag dit igen för att lämna ett halsprov och då när jag vaknade på morgonen hade ögonlocket svällt upp.. Så jag fick träffa läkaren igen efetrsom att jag ändå skulle dit och lämna halsprov. Provet visade till sjuksköterskans förvåning (eftersom att jag inte har ett dugg ont i halsen) att jag hade streptokocker. Åh en sten föll från mitt hjärta för då vet jag varför jag har ont i lederna. Pencilin på samt nån antibiotika för ögat. Men de är ju lite konstigt att ögonlocket sväller mer för varje dag.

Nå ja jag har iaf varit duktigt tyckerjag som varit på jobb trots mina krämpor samt att jag faktiskt haft stegring då jag varit på jobb. Dumt kanske, för jag lär ju inte få nåt tack för att jag pressar min kropp med att va på jobb när jag har ont. Men men..

Nå som sagt midsommarafton är det nu. Full fart här på morgonen. Vi skall iväg till Järsö och fira med vänner. Med god mat.
Jonas och jag tog en premiär tur med båten för en stund sen. Härligt!!! Han skall köra båt till järsö och jag skall köra bil. Jag skall ju på jobb imorn så jag måste ju ha en bil där även om jag nog hade velat åka båt dit jag med. Men men, får va glad att man är ledig idag och att man börjar två imorn..
Nu måstejag nog börja fixa klar det sista samt hoppa in i duschen. Så att jag är redo att fara då min käre sambo vill åka..
Ha en trevlig midsommar nu, ta de lugnt med alkoholen!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar