söndag 11 juli 2010

En skön söndag

Idag har det varit riktigt varmt ute!!! Jonas och jag tog båten ut till Flatholm för att njuta lite av sommar och bad. Jag hade tagit med min min nyköpta luftmadrass, MEN jag hade ju inte blåst upp den för de tänkte jag att jag kunde göra själv.. De kunde jag inte, dagens moderna saker tillåter inte att man blåser upp de med munnen, som tur är har jag ju en snäll sambo så han åkte hem lite snabbt och blåste upp den till mig.. Sen låg jag och flöt på den en bra stund. Guuuuud så skönt det va!

Solat har jag oxå gjort, och så även bränt mig.. Men inte så farligt. Bara på armarna, svider lite på vänster arm, men jag får stå ut. Jag trodde att jag hade glömt solkrämen hemma. Mne jag hade ju inte tittat efter. Så efetr en stund då jag gräver i väskan hittar ju ju solskydds kräm men de va ju för sent.. Smart där.. Nå ja..

Vovvarna och jag. Dom trivs i vattnet, speciellt Zack, som sagt han bara slänger sig ut från bryggan, de gjorde nog Ronja med idag men Zack nästan flyger.. Gulle=)

De va så skönt att va ute på Flatholm en stund idag, lite synd att man injte hade mat med för då hade vi kunnat äta där. Men de blev middag hemma istället. Gick lika bra de. Jonas for iväg och skulle kolla på fotboll.. Och jag stanna hemma, borde städa men är så grymt lat när det är så här varmt..
Imorn kommer iaf min moster och hennes man hit till Åland och även mitt kusin barn. Dom skall väl komma hit nåt och kolla hur vi bor och hur vi har det. Mysigt, och kul att få träffa dom, för de va så jätte länge sen.
Nä om jag skulle ta min brända armar nu då och röja upp lite här hemma.. Kanske vore en ide=)
Ha en skön söndag kväll nu=)

2 kommentarer: