fredag 16 juli 2010

Lite släkt på besök=)

För de första måste jag bara säga, shit vilken tid de tar att få in bilder när de är från systemkameran!!! Nu har jag nog suttit 45 minuter för att få in dessa bilder..
Nå ja hur som helst... I Tisdags s¨å kom ju min moster och hennes man hit tillsammans med deras barnbarn som då alltså är mitt kusin barn..

Jonas och jag tog dom med ut på en liten utflykt till Kobba klintar.. De va så fruktansvärt varmt!! Så de va ju lite skönt att få va ute på sjön då vill jag lova.

Här har vi min moster Anette tillsammans med Linn i båten, när vi va på väg till Kobba Klintar.

Jag har inte träffat Linn på flera år, sist jag såg henne va hon ju jätte liten. Nu hade hon ju blivit en stor tjej och hade många sköna kommentarer-=)

Linn och jag på kobba klintar....

Linn, Anette och Tobbe... Drack lite kaffe där ute, och sen tog vi oss en öl och en kobbamacka med varmrökt lax på. Jätte gott var det! De är så himla mysigt att få ha lite släkt på besök. För det är något jag verkligen kan sakna.. Att jag inte har nån egen släkt här på Åland..
Jag missar alla kalas, dels för att man bor långt bort och sen dels pga mitt jobb när jag jobbar så mycket kvällar och helger. Men sånt är livet, men visst tycker jag att de är lite trist att inte jag har min familj och min släkt nära..

Linn och jag var upp en sväng högst upp i kobba huset eller va de nu heter=)

Ålands flagga och fin skärgård, där nere sitter Jonas, Anette och Tobbe och väntar på mackorna.

Linn och jag igen inne i huset..

Till sist så tog vi oss ut till Flatholm för att bada, åh de va grymt skönt att få komma i vattnet när de va så jäkla varmt ute.. Fick mig en riktig liten badkompis i Linn. Vi låg i längst i vattnet och hon ville väl inte alls komma upp=)


Och sen var det dax att bege sig hemåt igen.. En härlig dag ute i det fria med släkten.. Tack för det! Och tack för den här gången..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar