onsdag 8 september 2010

Jag vill... Så mycket....


De blir många inlägg på en och samma gång nu, men de är för att jag har lite trist. De finns nog saker som jag skulle behöva göra här hemma men jag har inte orken just nu, har ont i magen..

Just nu är de så mycket som jag vill. Jag har massa med tankar och funderingar på vad jag vill göra med mitt liv, finns de något jag vill åstadkomma med mitt liv? Eller jag skall bara leva och ta dagen som den kommer. Jag har en utbildning och ett fast jobb, men skall jag nöja mig med det? Jag vet inte...
Eftersom att man inte är högutbildad, så kan man inte få nåt topp jobb heller.. Men de behöver man ju inte ha.. Men visst skulle de va kul att ha ett jobb där man får klä upp sig lite om dagarna. Inte bara ha vita sjukhusbyxor och en tröja till.. Jätte kul, inga smycken, inte nån parfym och gud va man får göra skit göra ibland.. Visst jag har valt det själv, och jag trivs bra med mitt yrkesval för de mesta. Men jag tror inte att de är något jag skulle vilja jobba med om jag nån gång i livet får barn.. Jobba en massa kvällar och helger när man har barn.. nej tack.. Men de är ett senare problem antar jag..

Men så länge som jag funderar på vad jag vill göra med mitt liv, så vill jag RESA!!!! Jag vill komma bort, se lite annat.. Se världen.. Åh så de låter.. Men vem vill inte ta en semester då och då för att fly vardagen?! Jag vill!
Jag skulle vilja till Paris för en helg, eller varför inte New York, eller nä jag vill båda.
En resa till Thailand eller nån annan stans skulle inte heller sitt helt fel..
Köpa en dyr väska skulle oxå va kul.. Bara för att...

Fast just nu skulle en helg i säg tex stockholm duga helt bra, med middag, bio och shopping!
Ja, visst vill man mycket ibland, dröm vidare nu Janni tills du skall förverkliga det..
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar