onsdag 29 september 2010

Vaniljbullar


Kolla va jag har bakat idag!! Vaniljbullar... Jag e så stolt över mig sjäv=) Jag bakar så sälland så det här va kul! Och gott blev det. Stor applåd till mig, hehe.
Annars då.. Tvättat har jag gjort idag, dammsugit, lagat en god middag i form av en biff men potatis, palsternacka, morot, silverlök och röd paprika i ugn. Gott, chilibea till det..

Måste berätta en konstig grej som hände idag. När jag höll på att baka mina bullar så knackar det på dörren, (synd att hundarna inte va hemma) När jag öppnar dörren så står det en kvinna utanför. Hon pekar på mig, sen pekar hon på sig själv och visar sen att hon e döv.. Hon sträcker fram en lapp där de på svenska står något om att hon stum, och smalar in pengar till en operation som skall göra så att hon kan prata igen.. så hon vill sälja nåt till mig för 20 euro.. Ok, konstigt.. Hon pekade först då på öronen och visa att hon va döv! Men på lappen står det att hon e stum, och att hon vill prata igen.. Eh varför prata om man ändå är döv??? Nä de där va konstigt.. Men jag visade iaf att hon skulle vänta, sprang snabbt in till kontoret efter papper och penna. Skriver på svenska (naturligtvis) att jag inte har några kontanter här hemma. Vilket jag nästan aldrig har..
Då skriver hon tillbaka på lappen..
JA POLEN.... Ok, tänkte jag hon är från polen och fattar inte svenska.. Hmm.. Skriver då på engelska att jag inte har pengar hemma utan bara på banken...

Då packar hon ihop sina saker igen och går härifrån... GÅR.... Alltså jag bor ute i skogen... Vart kom hon ifrån??
Hur långt skall hon gå eller hur långt har hon gått??? Nä sånt där gillar jag inte...
Jobba och tjäna dina egna pengar så att du kan operera dig om de skall va så.. Hon skulle säkert ha pengarna till nåt annat, jag menar hon verkade inte veta skillnaden på döv och stum...

Nå ja så kan de gå...
Nu betala lite räkningar för att sen se hur mycket jag kan spändera imorn då jag äntligen skall få SHOPPA!!!!!!!!!!!!!!!!!=)
Lycka.. Hoppas jag hittar massor!!!!!!!!!
Godnatt
Posted by Picasa

5 kommentarer:

  1. Ha det så kul i Sverige idag! :) önskar att jag också kunde fara men det får bli i mitten på oktober istället, kram på dig!

    SvaraRadera
  2. bra Janni, man ska int gå på sånt därnt trams.. :) / Emma

    SvaraRadera
  3. Det där verkade konsigt med den där damen... hmm gillar inte heller att ge pengar till sånt man inte är helt säker på att det stämmer!
    Vaniljbullarna ser ju ut som köpis fast ännu godare! Duktigt du är!!
    kram

    SvaraRadera
  4. Vaniljbullarna blev super goda, fast till nästa gång om jag bakar dom igen skall jag göra dom lite mindre. Dom blev lite för tjocka enligt min smak. Men helt ok för att va första gången=)

    SvaraRadera
  5. mmmmm vilka goda bullar det ser ut av vara!!! Tror du får posta en till din stora kusin :)

    SvaraRadera