torsdag 16 juni 2011

Älskade hem..

Mina fina blommor som hänger på varsin sida om ytterdörren. Jag älskar doften av dom, de påminner mig om min farmor. Så luktade det på hennes uteplats... Dofter och minnen hör ihop, så är det---
Nu ett tag så har de märkligt nog luktat i vårt badrum som de gör hos farfar, i farfars badrum. Som en tvål eller nåt, men de är inget vi har. Känns skit skumt när jag känner lukten av norrlands hemmet i vårt ålands hem =)

Vill sitta ute i vår soffgrupp och dricka ett glas kallt rosévin med Jonas och goda vänner.. Jag kan inte nog poängtera hur fruktansvärt mycket jag längtar och behöver ha semester nu. Min hjärna går på övervarv... Mår inte bra av det..

Åh va jag tycker att dom här hinkarna är söta att ha blommor i!!! Skulle vilja ha fler.. Men jag hittade bara mindre i år och de vill jag inte ha..

Sen har jag ju planterat ärtor oxå, så gott!!!!!!!! Nu vill jag att dom växer upp svinfort så att jag får plocka och äta =)
Igår fick jag nåt som jag verkligen behövde för att höja mitt usla humör.. Jag fick så fina ord av en vikarierande sjuksköterska på mitt jobb.. Hon sa så fina ord om mig i min yrkesroll att jag blev helt rörd.. Så som hon sa, är va jag har strävat efter att uppnå som person i min yrkesroll. Men just nu har de känts som att jag har varit helt värdelös, jag får ingen backup, jag har känt mig ensam och att jag måste försvara mig.. Som att ingen ser de fina man gör.. Och så är de ju, för jag jobbar ju ensam på natten... Men de finns ju folk i huset, men jag har ingen som kan bekräfta att jag gjort allt arbete som jag ska.. Nä svårt att förklara. Men guuud va glad jag blev iaf för dessa fina ord som hon sa om mig.. De behövde jag för att orka lite till!! Tack!!

Och på tal om jobb så är de dax att åka dit igen.....

1 kommentar: