torsdag 20 september 2012

En bula på magen

Ja nog finns de en bula på magen alltid! Vilket gör mig så glad:) Äntligen!!
Jag har ju kommit till insikten att de inte går att jobba natt mera, så idag har jag varit på en ny avdelning på jobbet och på dagtid. De är med blandade känslor så klart. Men de ska va en lättare avdelning fysiskt och våran lilla är ju de mest värdefulla så jag kan inte riskera att jobba natt. Sist jag jobbade natt va förra veckan och då fick jag så himla ont i magen och världens tryck neråt! Så där och då kände jag att de inte va värt att jobba natt mer.. Så vi får se om jag kan jobba dag istället.. Finns vissa frågetecken.. Men de lär visa sig..

Nu ligger ja och vilar i soffan, är inte van att stiga upp tidigt:) har ju jobbat natt i ca 2 år, så att gå upp tidigt har lixom inte existerat. Blir en ny värld för mig.

12 kommentarer:

  1. Fina lilla bula!=) Hoppas de ska gå och jobba dag för dig! Jag tror t.om att man "inte får" jobba nätter efter en viss vecka, så håll dig borta från de du!=) Så glad för er skull !! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har så rätt.. Natt jobb max till vecka 25 men dom rekomenderar att man slutar jobba natt vid vecka 20. Så de e ju bara 1 1/2 vecka kvar så är jag i vecka 20. Så de e lika bra att sluta nu=)

      Och tack igen =) <3

      Radera
  2. wohoo! å tack för idag :) mycket trevligt! D gör vi om snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Väldigt trevlig även fast de slank ner två bullar för mycket=) Men måste absolut göras om snart.. De va ju typ inget avstånd alls mellan oss ju! =)

      Radera
  3. Vad underbart att du är gravid! Stort grattis! När har du BF?

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj tack skall du ha=) De känns helt underbart! Vi har Bf 25:e februari
      Kram

      Radera
  4. Så fin mage du har Janni! All lycka till er!!
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tiina =) <3 Just nu känns de faktiskt himla bra!
      Kram

      Radera
  5. Åh härliga tider! Fin liten, behändig bula än så länge :D usch för tidiga mornar, värsta jag vet. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja även om den är liten så börjar man ändå känna sig lite otymplig=)
      Men som sagt tidiga mornar lär jag väl ändå måsta vänja mig vid, så lika bra att börja öva på jobb mornar då =) haha...

      Radera