måndag 25 februari 2013

25 Februari och BF

Idag har vi då den 25 Februari 2013 en dag man väntat på länge... Den dag som man fått som "mål".. De va en otroligt vacker dag och hade varit en perfekt dag att föda på  =) Men än har jag inte fött barn..
Vi hade tid till gyn för ultraljud idag för att se hur stor vår lilla har blivit... Läkaren verkade ha lite svårt att mäta och mätte länge och flera gånger.. Hon fick de till olika vikt varje gång.. =)
Men de verkar vara en guldklimp där inne me tanke på vikten. Om den nu stämmer.. HOn verkade själv osäker på om den verkligen va rätt.. För om hon har rätt ha bebisen ökat med 25% på 4 veckor, vilket hon själv tyckte lät mycket.. Hennes sista mätning visade på 4,4kg! STOP NU =)

Vi diskuterade lite och hon gjorde en vaginal undersökning, men hon pratade väldigt mycket läkar ord som jag inte förstod... Hur som helst så verkar de iaf som att jag börjar bli mogen nertill för att få fram den "lilla" och hon gjorde en hinnsvepning.
Hon hade lagt fram de som att de skulle göra ont och mindra skönt.. Men jag tyckte inte att de va så farligt.. Lite obehagligt kanske? Men inte så ont.. Så nu får vi se om de händer nåt me den här hinnsvepningen eller inte. Hur som helst så borde vi ha våran bebis ute innan denna vecka är slut! Vi har fått en tid för igångsättning om den inte kommer av svepningen.. Men den tiden håller jag lite för  mig själv =)

Hjälp va nära de blev nu... Nu kan den ju verkligen komma vilken sekund som helst! Jag som känt mig lugn blev helt plötsligt himla nervös =)
Tänk er.. Innan veckan är slut borde vi ha fått träffa den lilla som bott i magen så länge.. Som vi har väntat på dig lilla hjärta!
Skal ladda ner nån film till ipaden nu så att jag har nåt att kika på om de blir igång sättning.. Vet ju inte hur sånt funkar, men lika bra att ha med sig tidsfördriv om de blir så.. =)

Så nu vet ni lite...

5 kommentarer:

  1. Spännande Janni! Hoppas allt går bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!De hoppas jag med...Himla spännande och nervöst nu =)

      Radera
  2. Fick också en hinnsvepning första gången ja var gravid , ände inte så mycket fast jag ar öppen 1,5 cm bara lite mera SD .. Sen vart de igångsättning genom att dom tog hål på hinnorna 30 min senare hade jag fulla värkar och börja öppna mig ännu mera :) lycka till ! En förlossning är det bästa jag fått uppleva !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok är de så! Tror hon pratade nåt om att ta hål på hinnorna.. Hon sa så mycket så jag kommer inte ihåg allt plus att hon använde såna ord så att jag inte helt förstod =)
      Men tack skall du ha, och jag hoppas väl de skall gå bra.. Nu e de bara att vänta och se vilken dag som blid dagen D =)

      Radera
  3. Åh vad spännande! Jag har ju gissat på den 28/2 (då jag sj har bf:)) så då kan hen väl kika ut så du slipper bli igångsatt iaf :) lycka till och hoppas förlossningen går bra! Mvh therese - bf 28/2

    SvaraRadera