onsdag 20 februari 2013

5dagar till bf

Idag är de 5 dagar kvar till bf... 5 dagar är jätte lite.. Ja vet att de kan gå över så jag stirrar mig inte blind på mitt datum. Men de känns ändå fint att kunna räkna ner. Vi har ju som sagt UL bokat på bf dagen så då får vi veta hur stor vår "skurt" kan tänkas vara.

I två dagar har ja varit riktigt duktig. I måndags åkte äntligen julgardinerna å stjärnorna ner å ja satte upp våra vanliga gardiner å hängde upp fönster lampor. Igår dammsög ja soffan grundligt från allt hår.. Blir en del me tre katter och två hundar! Sen dammsög jag på nedervåningen å tvätta golven så de blev så fint :) tvätta kläder och fixa.. Jonas dammsög på övre våningen och så flyttade vi om madrasserna i sängen. Vi ska byta plats nu när de ska sova en liten i rummet. Så nu Hamna ja på hans sida för att ligga närmast spjälsängen. Vi kunde inte sätta den på "min" sida då den kommer för nära fönstret.
Problemet med att byta sida.. Lillkatten!! :( hon sover ju allt som oftast tätt intill Jonas eller i hans fot ända... Men hon fatta nog inte att husse hade bytt plats inatt då hon skulle ligga i fotändan me mig! Å ja ligger ju inte stilla för 5 öre. Stackars liten, vet inte hur många sparkar hon fick av mig i sömnen. Ja vaknade nog till när ja sparkade henne... Försökte flytta henne till Jonas sida, men hon e väl så van att sova på en sida av sängen... Men hon lär sig kanske att de e farligt att sova för nära mig :)

Har ganska ont i kroppen nu, de känns att den e tung och ryggen börjar kännas ganska ansträngd. Mitt bäcken är inte helt på min sida heller... Men man står ut, kan nog tänka mig att de kan va värre.

Kämpar på med att få upp mitt hb, åker in en del russin och "jordgubbsdrinkar" och idag köpte jag återigen hem lite blutsaft, ja klarar inte riktigt mina Järn tabletter.. Så får se imorn om ja lyckats få upp de nåt!? Nej nu ska jag nog vila en stund. Jonas å ja va i stan och ja fick så himla ont i huvudet å de sitter i ännu. Så ja ska nog stänga mina blå en liten stund...

1 kommentar: