tisdag 12 februari 2013

Vårt mvc besök

Ja idag va de dags för mvc besök igen. Gillar verkligen denna kvinna i Godby, hon e så lätt att prata me och allt känns bara bra, så de känns lite sådär att åka till stan nästan gång till en ja gillar mindre bra.. Men men...

Hjärtljuden låg idag på 134, jämt och fint sa hon. Bebis ligger långt ner men de går fortfarande att rucka lite på huvudet. SF måttet låg på 37,5 (tror ja?)
MEN mitt hb hade sjunkit igen och låg nu på ynka 103, så nu MÅSTE jag försöka få upp de snabbt! Blev en sväng till affären efter mvc besöket för att köpa hem jordgubbar, russin, spenat och annat som
Kan tänkas va lite järn i.. Så ikväll skall de frossas i jordgubbar! :) sen tar ja väl en tablett järn ikväll oxå.. Gillar inte dessa tabletter...

Inatt hade jag svårt att sova, låg vaken länge och vände oh vred.. Sen när jag väl fick sova så börja jag drömma en massa. Drömmer mycket och intensivt nu! Många drömmar om förlossning, men enbart positiva drömmar och varje gång jag drömmer är "slut resultatet" att vi fått en flicka :) jag har drömt flicka sen dag ett men ändå säger magkänslan pojke.. Lite lustigt de där..

Idag är de 13 dagar till bf!!! :) ynka 13 dagar.. Men de kan ju hända när som helst! Idag har de känts lite konstigt neråt ljumskarna och som en kraftig mensvärk till oh från.. Men de verkar ändå lugnt.. Spännande tider nu:)

3 kommentarer:

  1. =) hoppas det är tecken på att förlossningen är på gång!

    Förresten så tog vi bort den där bloggen jo, vi var så dåliga på att uppdatera osv ändå.. och jag lade ju upp före och efter bilder på min blogg.. Men Mikaela fick man ju inte se.. om hon inte sätter upp på fb/min blogg :P

    SvaraRadera
  2. Väntan e jobbig samtidigt som d e spännande. Väntar på mess sen så du vet ;)

    SvaraRadera
  3. Spännande att det närmar sig!

    Hoppas du får upp järnet lite!

    SvaraRadera