måndag 11 februari 2013

Vecka 39

 Jag minns när jag såg denna bild.... Tror den är tagen i vecka 20-21.. Då tänkte jag: ska aldri magen bli större än brösten =) haha.. Man fick lixom trycka in tuttarna för att se magen! Lite gulligt..
Nu behöver man inte trycka in dom för att se magen..

Denna bild är tagen den 2/2 så för lite mer än en vecka sen..
Så nu idag går vi alltså in i vecka 39!! Alltså nu känns de så overkligt att vi är så långt och att de verkligen bara är fråga om några dagar nu.... Idag är de 14 dagar till BF... Och jag har bara 5% av graviditeten kvar.. Ska de verkligen va sant? =)
Jag känner mig ganska pigg, men de e väl från dag till dag men överlag känner jag mig nog lite piggare. Jag känner hur vår lilla knölar runt i magen och de känns så mysigt.. Ibland känns de obehagligt.. Men för de mesta så känns de så mysigt..
Jag känner mig svullen till och från.. Just nu har jag fått konstiga prickar i ansiktet.. Hoppas dom går bort..
Huden på magen är så galet spänd så de finns inte, jag riktigt känner hur de drar i skinnet när jag skall ligga ner.. Magen är mer eller mindre stenhård HELA tiden.. Men de har den ju varit hela graviditetetn. Jag känner skillnaden på hårt när jag får sammandragnignar. Har nog fortfarande svårt att fatta att magen blivit så stor. Ibland känns den så liten pch pluttig för att sen kännas väldigt stor och mest i vägen =) Jag vet inte hur många gånger jag missbedömmer avståndet mellan wc dörren och magen =) magen får sig en eller fler "smällar" av dörren varje dag.. Absolut inte hårt, men de skrapar i.. Och de börjar känas aningens tungt att raka benen själv =) haha men ja gör de och hoppas på att jag inte skall trilla ikull..


Imorn skall vi till mvc igen.. Skall då passa på att handla när vi ändå åker mot stan, så behöver jag inte åka in fler gånger..
Men åh va jag lite skulle vilja ha en spå kula så att jag skulle veta när liten hade tänkt att titta ut =) skulle gärna veta lite på förhand.. haha vadå försöka ha kontroll? =)
Nå de blir när de blir.. men jag hoppas ju på ganska snart..



2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Otroligt spännande! Och hjälp va jag drömmer mycket.. Lyckligtvis bra drömmar =)

      Radera