onsdag 6 februari 2013

Vecka 38, vill ni gissa kön,datum å sånt?

 I måndags gick vi in i vecka 38.. Farligt nära nu =)
Förra veckan fick jag ju återigen så där tok ont i magen. Jag bli galen.. Men jag hade ju en tid bokad för ultraljud och träffa läkare på fredagen.. Vid ultraljudet konstateras att allt ser bara fint ut med vår lilla "skurt". En lång rackare verkar de va. Men de känns ju oxå kan meddela. Benens längd motsvarade förra veckan (då vi va i V.37) 39-40 veckor. Så vi får se hur lång den lilla är när den vill ut sen.. Vi fick en till ultraljuds tid på vårt bf datum. 25/2... Dr.K tyckte dock att bebis nog kan komma ut nu.. Ut och spring lite sa han.. Skulle jag meeer än gärna göra, men mitt bäcken klarar ju knappt av att gå... Men de e ändå sånt jag kan stå ut me, för de onda kan jag ju styra genom att jag helt enkelt inte går så mycket eller gör tunga saker. Värre e de ju med magen som jag inte kan styra över..  Men läkaren höjde iaf dosen på medicin nu.. Så istället för 1x20mg är de nu 2x20mg på morgonen.. Och än så länge har magen hållits i skick.. Jag vill slippa de där magattackerna... Finns en del människor som tar de fel, och tror att jag lider av halsbränna..(vilket stör mig lite) De e inte de jag lider av.. Halsbränna är lindrigt i jämförelse me de jag får.. Jag får ju riktiga kramper i magen... Äh orkar inte förklar en gång till för jag har skrivit så många gånger hur de är.. Men nån halsbränna är de inte som ja klagar över... Men som sagt jag hoppas de skall hållas i skick.. Dr.K sa att om de blir så där ont igen och om de bidrar till en massa sammandragningar så stoppar man de inte längre utan då får bebis gärna komma ut.. Men som sagt skulle aldrig klara av att föda under en sån attack, så de får gärna hållas borta..


Men som sagt, vecka 38 är vi i nu.. Tiden går snabbt. De spänner och drar i huden på magen.. Bebisen rör sig fortfarande "snällt" men man känner ju att den inte är liten längre.. De känns både häftigt och läskigt ibland då den rör sig.. men jag njuter när jag känner den röra sig.. De e mysigt fast de ibland känns "läskigt". Känslan kommer ju snart va över då vi snart har den lilla på utsidan, så det är lika bra att njuta till hundratio procent nu för man vet ju aldrig om man får uppleva de igen heller.
Mitt bäcken har helt sagt upp sig.. Jag får hemskt ont när jag rör mig, men de står ja ut med.. Men nätterna börjar bli lite jobbigare när man har ont, på morgonen när ja skall stiga upp går jag som en 90årig kärring =) haha..
Jag upplever att min mage har sjunkit då jag har lättare att andas igen. Och när jag ser magen från sidan så ser den lägre ut.. Sen känner ja ju mer tryck neråt nu...

Idag va jag till mvc i en annan kommun. Brukar ju gå stan men där e de personalbrist så jag fick åka ut till godby.. Jobbigt att för tredje gången ha en annan kvinna.. Men hon va riktigt trevligt och vi fick till ett bra samtal.. Vi gick igenom min födelseplan och prata kring de..

Mitt hb hade sjunkit igen!! =/ De hade ju höjts till 122 för två gånger sen, och förra gången av de 120 (förra veckan) och nu idag låg de på nere på 109 igen!! Tusan! Så nu måste jag försöka få upp det..
Bebisens hjärtljud låg denna gång på 134, men de va en vild liten där inne som smet undan varje gång hon hitta hjärljudet.. Så till sist sa hon, men nu får vi nog hålla i dig lite så vi kan mäta och så tryckte hon lite på magen och fick till ett ljud.. =) Hon undrade oxå om jag hade sammandragningar när jag jag låg där, de hade jag inte.. Men hon tyckte magen va så hård.. Fin och hård sa hon.. Men jag har ju under hela graviditeten upplevt magen jätte hård.. Jag hade nog föreställt mig att den skulle va mjukare än min velat va.. Men jag klagar inte =)

ÄR DET NÅN SOM VILL VA MED OCH GISSA KÖN OCH ALLT DE DÄR DÅ?????

Tjejerna som va här på babyshower har gissat kön, vikt, längd, datum och klockslag.. Nån mer som vill va med och gissa när vår lilla tänker titta ut?

Bf är den 25/2

Skriver ut i ett annat inlägg gissningarna..
Mikaelas gissning går ut idag.. Hon gissade på tjej och 6/2

Så fram med era gissningar om ni vill va med..

12 kommentarer:

  1. 28.2 en fin tjej på 3,430gr och 52 cm /Cindy

    SvaraRadera
  2. Jag tror ni får en pojke. Vikt 4260 gr och 53 cm lång. Han kommer den 26 februari kl 10.15

    Lycka till på slutet nu och med förlossningen. Finns nog inget häftigare! :) (avis ;) )
    Hoppas du slipper några magattacker!

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag gissar 28/2. Pojke som väger 3750 och är 53 cm lång :)
    Sj har jag bf 28/2 men vår kommer nog i mars så tänkte att din kommer säkert i feb iaf :)

    Mvh therese

    SvaraRadera
  4. Åh så spännande att det snart är bebisdax!
    Hoppas att magsmärtorna ger med sig lite och att bebisen kommer snart då :)


    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. hejsan! vad händer i helgen :)? skulle du vara intresserad av o följas via bloglovin :)? isåna fall lägg till mig o säg vilket nummer du blev så lägger ja till dig! kram

    SvaraRadera
  6. 14/2, tiidigt på morgonen. En flicka på 3625 gram och 52 cm :)

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jag gissar:
    19/2 och pojke :)
    Spännande nu, inte länge kvar för er. :)

    SvaraRadera
  8. Jag gissar att de är en pojke på 3730g och 53cm som kommer den 20/2 :)

    Lycka till med allt! :)

    SvaraRadera
  9. Jag tror att HAN tittar ut 21.2, 3660 gram och med massor av hår :)

    SvaraRadera
  10. En flicka på 4.230 gram och 52 centimeter! På fastlagstisdagen den 12/2 (hm, rejäl flicka för att komma före bf =)). Lycka till! Annika K

    SvaraRadera
  11. Jag gissar på en flicka 26/2, 3490 gram och 49 cm lång.

    SvaraRadera