torsdag 21 februari 2013

Dagens mvc besök.

Idag fick vi åka till mvc igen i stan. Fick denna gång en barnmorska från bb som tog emot oss. Tyckte mycket bra om henne och hon va super trevlig.
hade lyckats få upp mitt hb från 103 till 114 så de är ju bättre än inget.. Så de blir att fortsätta men mina jordgubbsdrinkar och russin.. Lite spenat och blutsaft får de bli oxå.. Järn tabletterna vill jag inte ta.  Men lite till behöver jag nog få upp mitt hb.. Så allt som är mer naturligt får åka in i munnen =)
Har börja samla på mig lite vätska, idag är mina fingrar och fötter svullna och de gör ont i fingrarna. Hon sa oxå att hon märkte att de va vätska i dom..
Bebis hjärtljud låg denna gång på 140 och när hon kände efter så kändes bebis nu fixerad! Hon sa att de kan ju hända om man går nerifrån och känner så kanske de går att flytta upp den men när hon kände utanpå så kändes de fixerat. Hon klämde och kände på magen och tyckte den va så rund och fin =) Men nu har ja fått ganska mycket bristningar på magen =( men de vore synd att klaga för de e ju bara ett bevis på att jag äntligen fick bli gravid och bära på ett barn och de betyder mer än lite streck på magen.
Men som sagt hon klämde och kände och gissade på skoj att bebis nu väger 3800g =/ shit kom ut nu!!!
Längtar nu till måndag då vi borde få veta hur stor den är och om vi måste gå över tiden..

På ett sätt vill jag ha spänningen att det kommer igång av sig själv.. Men samtidigt vill jag inte föda fram en jätte eller riskera komplikationer. Så på de viset får de gärna sätta igång det.. De viktigaste är att den kommer ut och lever.. Bara 4 dagar kvar till bf nu <3
Om jag e redo? ja jag tror de! =)

10 kommentarer:

  1. Åh, snart snart... sååå spännande :)

    SvaraRadera
  2. De är nog meningen att de ska "ta så lång tid i magen" för konstigt nog är man nog redo på slutet!:)
    OM dom sätter igång dig så va beredd på att de inte behöver betyda bebis samma dag. Så trodde jag och besvikelsen va jätte jobbig! :/ Blev ju "lovad" igångsättning på måndagen men väl då så var de fullt på bb. Bara sånt är jobbigt oxå! Hejja bebis kom nu!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jag minns att jag kollade med spänning på din blogg när du ksulle bli igångsatt och om inte minnet va fel så tog de lite tid.. Så de e jag lite halft beredd på iaf =)
      Och som du skrev de är nog en mening me att de ska ta lång tid.. För nu känner jag mig helt tillfreds me de som komma skall å jag känner mig lugn inför de.. Men ja hoppas ju helst på att de skall komma igång snart innan den blir för stor =)

      Radera
  3. Förresten du har väl blogger på mobilen att du kan uppdatera oss?? ;) För nu e de jag som väntar med spänning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes de har jag =) Har ju dock varit tvungen att skaffa ett "alias" för att kunna blogga kvar på denna plats. Gick ju inte att ladda upp mer bilder utan att köpa sig utrymme och de ville jag inte göra. Men så de kommer nog en uppdatering sen när den lilla ska ut eller har kommit ut =)

      Radera
  4. På mig klämde de också och gissade att Molly (eller bm trodde det var pojke hela tiden) vägde runt 3300 gram (veckan före gissade de på 2700 gram) .. 3 dagar senare föddes hon med vikten 2530 gram :)
    Dock låg SF-måttet på hela 38/39 på sista MVC-besöket i v 35+4.

    SvaraRadera
  5. ja då va ju det nästan ett kilo fel =) finns ju hopp om att min e lite mindre då =) fast de finns ju dom som fått ut 5 kilos klimpar oxå så ut kommer dom ju..
    Mitt Sf mått denna gång hamna på 40 men hon va osäker på om de stämde då de förra veckan va 37,5 så hon trodde dom mätte för olika för att de skulle va sanningsenligt. Har ju varit till flera olika nu då de e ont om personal.

    SvaraRadera
  6. Åhhh så spännande :)
    Gillar din inställning till bristningar, vad gör det när man får världens finaste "belöning"? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men precis.. Förhoppningsvis så får jag ju världens finaste belöning, så de känns lite löjligt att nojja över strecken på magen. E ju inte allt för ofta jag går och blottar magen heller =)Men de blir ju ett fint "bevis" på en fin upplevelse. Så de e nog bara att tacka och ta emot =)

      Radera