måndag 18 februari 2013

Vecka 40!

Ja... Idag går vi in i vecka 40!! Och de är nu bara 7 dagar kvar till bf! Har inte bebis kommit ut till nästa måndag har vi en tid för nytt ultraljud för att se hur stor vår lilla blivit och får då veta om de blir igång sättning eller om vi kan gå över tiden.. Jag hoppas ju på att slippa gå över så länge.. Min ena lillebror fyller ju år 2:a Mars och de är ju farligt nära vårt bf datum:) vi är i och för sig många i min familj som fyller år i Mars! Mormors datum den 6:e Mars ligger oxå farligt nära bf...
Kämpar me att försöka få upp mitt hb som är nere på 103... Får se imorn om jag fått upp de lite eller inte.. Jag måste verkligen få upp de lite nu! För de är för lågt!

Igår hade jag en vilodag då hela kroppen värkte, de gjorde ont i mitt bäcken å de kändes som att hela ryggen skulle gå sönder.. Men tack vare gårdagens vila känns de bättre idag så då kör jag på hör hemma :) idag är de gardinbyte som gäller! nu ska vi släppa in våren i huset.. Så kanske bebis känner sig välkommen ut. Tvättar gör ja oxå idag.. Kan va bra att ha sånt gjort. Dammsuga och torka golven skulle jag oxå behöva få gjort.. Eller vi:) ?

Jag njuter av min mage.. Snart kan den va borta.. Älskar att känna alla buffar och hur de rör sig där inne.. Så härligt att se hur magen rör sig.. Idag flytta bebis på sig så att hela magen blev sne! Som ni ser på bilden.. De kändes kanske kul. Så fick man som en aning om hur "stor" den är.. Oh då kände ja att jag ville hålla den på riktigt..
Än känner ja mig inte utväntat, men ja längtar så efter de där första mötet.. Den där stunden när man får upp bebisen på bröstet för första gången.. De e min målbild...

Mamma la upp en bild på Facebook som ja delar me er här.. De e jag när jag e liten. Vet inte hur gammal ja är, men kanske 3?? Kolla de små hjulen på vagnen :) hihi.. Nej nu har jag haft min paus. Nu ska jag stryka min köks gardin så att jag får upp den oxå,.
Ha en härlig måndag.





5 kommentarer:

  1. Hoppas du slipper igångsättning å d kommer igång själv. Du har ju bara imorgon till på dig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de e väl bäst om de kommer igång av sig själv.. Men jag vill inte gå över tiden så mycket... Nå återstår att se... kanske de säter igång inatt så att den kommer imorn =) kan ju alltid hålla tummarna =)

      Radera
  2. Vilken härlig bild på dig som liten :)

    SvaraRadera
  3. Trodde nästan du hade fått din bebis :) //therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nej ingen bebis än. Bara jag som e dålig på att uppdatera =)

      Radera