fredag 1 februari 2013

En runda till sjukhuset...

Ja igår blev de en runda till bb igen..
Fick sån där hemsk mag attack igår igen =( De känns verkligen som att hela magen fräter bort, de krampar och spelar fan.. Hjärtat slår hår och man vill bara krypa ur sitt eget skinn.. Så de blev en sväng till bb vid 23.30, där tog de en ctg kurva och så fick jag lite mag mediciner.. Kvällen Jour läkare sa att jag skulle ringa idag för att boka in en tid till dom på gyn, men för en gångs skull så slipper jag ringa och föröska få en panik tid, för vi har ju faktiskt tid till honom idag!
Nu får gärna bebis komma snart.. Dessa magsmärtor kommer inte ge mig sig fören du är ute lilla vän..

De blev inte många timmar sömn inatt.. Kom hem vid 2 tiden kanske och somna runt 02.30 och fick sova till 05.30 ... Sen blev de mest vaken tid då de gör ganska ont i magen.. Så nu e jag trött..
Nå ja hoppa i duschen och sen iväg till farbror doktor..

8 kommentarer:

  1. Läskigt! Men det är inte länge kvar nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, om inte nnat väldigt jobbigt. Magen e så öm flera dagar efteråt=/ Känns ju hemskt att säga att man vant sig.. Men snart är den välkommen ut och då skall förhoppningsvis dessa mag attacker lämna mig ifred oxå. Men med ökad dos medicin nu så hoppas jag hållas på benen och utanför bb tills de e dags att föda. Hoppas kan man ju alltid göra =)

      Radera
    2. Vad beror det riktigt på?

      Radera
    3. De är antagligen Magkatarr, för alla symptom stämmer in. Och sen ligger väl bebis och trycker på uppåt hela tiden och då verkar det bli tokigt. För så här illa har jag inte haft de fören jag blev gravid. Men jag skulle ju gärna se at bebis kommer snart så att den slipper få i sig all medicin ja slänger i mig. Men jag klarar mig verkligen inte utan medicin.!

      Radera
  2. Hej tycker din blogg är så mysig! Jobbigt med magkatarr! Sj har jag IBS men den har inte blivit värre iochmed graviditeten (tack och lov). Jag har bf 28/2 :)

    Men nu funderar jag på om er bebis kommit?

    //Therese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack skall du ha! =) Vilken tur att ditt inte hr blivit värre.. De här med magont är ju inte kul alls.
      Men vi har bf nära varandra då. Men vår bebis har inte kommit än, har bara varit dålig på att uppdatera=)

      Radera
  3. Okej, jobbigt! Men dom har säkert koll på vad för mediciner dom ger ut åt gravida, men förstår att det känns "fel" att äta massor när bebis också får i sej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag får ju helt enkelt lite på att dom vet va dom gör... Men me dubbeldos så önskar jag ändå att den snart tittar ut! =)Men den kommer väl snart.. Hoppas jag =) sista väntan bli ju längst!

      Radera