onsdag 30 januari 2013

Funderingar...

Ligger just nu i sängen och funderar på hur vi ska ha spjälsängen... Vi har inte ett litet sovrum, men nu när vi tog in sängen så kändes bebis säng väldigt stor! Ja har kommit fram till att jag högst antagligen måste byta sida av sängen att sova på.. För de blir nog för trångt att ha spjälsängen på min sida.. Plus att jag ligger mot fönstret och ska spjälsängen dit så hamnar den allt för nära fönstret. Vill ju inte att att de ska dra på bebisen från fönstret..

Nå vi har ju några dagar till att fundera och flytta om. 26 dagar till bf nu! Ska försöka rensa en låda så att jag kan lägga dit bebis kläderna oxå. För allt e ju tvättat men de har bara inte fått en egen plats än.. Får bli en en byrålåda, för dit kan ingen katt komma.. Vår minsta klättra ju i vår garderob och lägger sig i lådorna så där går de inte att ha nå bebis kläder..

Men nu till de stora testet... Låter Wildah bli spjälsängen eller ska hon dit och lägga sig.. Återstår att se nu när den står i vårt rum. Spjälsängen har ju stått i gästrummet och ibland sover hon ju där oxå, men då har hon låtit bli spjälsängen.. Så hoppas hon låter bli den nu me:)

Hon borde nog inte få va här inne alls.. Hjälp va hår hon fäller i vår säng.. Fina, tunna vita strån... Men de e inte ok om man vill ha liten i sängen sen.. Inte för att jag planerar att ha den i sängen och sova, men att mysa lite ibland och på morgonen kanske.. Varför jag inte vill ha den att sova i sängen är för att jag dels rör mig så oförsiktigt i sängen! Jag slänger mig från sida till sida och min stackars sambo har väl fått min armbåge i ansiktet en eller två gånger (eller fler) och jag vill ju inte skada den lilla.. Så jag tror att både den och jag kommer sova bättre i skilda sängar..

7 kommentarer:

  1. Tips: lägg ett ark aluminiumfolie i barnsängen, vagnen m.m Överallt dit du inte vill att katterna går. Får dem att studsa vidare direkt :) Klokt att göra det nu innan bebis kommer ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, tack för tipset! Då skall jag lägga dit ett på en gång =)

      Radera
  2. Haha jag sover också vilt! Men vet du, precis som alla
    Säger så när man har en bebis med sig i sängen så ligger man blixtstilla och sover. Otroligt nog så stämmer detta! Det är som att hela kroppen vet att den ska ligga stilla.
    Jag har aldrig planerat att mina flickor skulle sova i stora sängen när dom va små, men likväl så hamnar de där ändå. När de ska ammas 20 gånger på en natt så blir de lätt så, och jag har ALDRIG varit ens i närheten av att lägga mig på dem eller råka smälla till dom. Tro mig, varken du eller sambon kommer att röra en fena i sömnen om ni har bebis i sängen med er:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sambon ligger ju redan blixtstilla på nätterna då han rädd för att komma åt katten som ligger tryckt mot honom =)själv verkar jag ha noll respekt för katten/erna när de kommer till min sida. Jag sparkar rakt ut så dom flyger ur sängen =) haha stackars djur=)Men kanske man e mer stilla med ett barn nära.. KÄnns ju lite riskabelt att prova när jag vet hur vilt jag sover =)

      Radera
  3. Jag sov hela nätterna på en och samma sida när sonen sov med oss. Det är konstigt det där, hur man plötsligt inte vänder sig alls... Men visst sov jag bättre när han började sova i egen säng. I början hade vi ett såkallat babynest i sängen. Det är som en liten madrass med små "väggar" som gör att man inte kan rulla över barnet i sängen. Det är ett tips om ni ändå blir tre i dubbelsängen framöver =). Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi har faktiskt köpt hem ett babynest... Så lite skyddad blir den väl där om de nu blir så att den hamnar i sängen med oss ändå.. Jag får väl hoppas ha rätt mamma gen som ser till att jag ligger still =)

      Radera
  4. När man ammar brukar d bli att dom sover i samma säng :) å an vet att dom ligger där... man har nåt inbyggt i sig som mamma tror jag.

    SvaraRadera