fredag 4 januari 2013

Ibland händer de!

Igår va de dags för ett mvc besök igen. Blev inte lika mycket prat då vår ordinarie barnmorska är sjukskriven. Känns ju mer "rätt" att prata me henne då hon redan vet allt man känner och tycker.
Nåt som va kul va att jag i december struntat i mina järn tabletter då ja tyckt att de blev slöseri me pengar när jag ändå inte fick upp mitt hb. Tänkte att jag kunde börja på ny kula nu i januari då de börjar närma sig bf. Men mitt i allt händer de! På tre veckor hade mitt hb höjts av sig själv från 105 till 122!!! Helt otroligt! Här har man i över 20 veckor kämpat me att få upp de, utan resultat.. Så slutar ja helt ta dom och vipps så va de höjt:) skit bra!
För övrigt så låg vår älskade bebis fortfarande med huvudet neråt och hon tyckte att de kändes ganska så fixerat! Hmm ok.. :)
De va lite roligt denna gång då hon skulle lyssna på hjärtat för nästan varje gång hon hittade de så flyttade sig vår lilla:) men till slut jaga hon ifatt h*n och hjärtljudet hamna på 150 denna gång.

De e så roligt nu när jag känner av bebisen på ett annat sätt än tidigare. Jag känner av den mer och de känns riktigt mysigt..

Tvättade även bebis kläder här om dagen.. Oj va små dom va:) kändes helt overkligt att hänga upp dom.
Kände att de va dags att ta tag i tvättande och sånt så att jag ute alltid gör allt i sista sekund. Kan va skönt att ha de klart så att man kan ta de lugnt sen och bara vila och njuta lite till..

Försökte mig på en promenad idag men de gör så sabla ont i fogarna just nu:/ känns inte alls skönt.. Men solen va framme en stund så jag tvingade kroppen lite.. Den e inte glad på mig nu.. Men jag får stå ut!:)

5 kommentarer:

  1. Det e nog en liten tös som kommer titta ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har bröja vela lite nu på va som gömmer sig i magen.. Jag har varit helt inställd på pojke.. Länge nu.. Men nu känner jag mig lite osäker... De kanske gömmer sig en liten tös där inne ändå.. Vilket gör allt betydligt svårare =) Vi har ju kill namn klart och allt =) Plus att jag varit så inställd på pojke att jag nog blir en aningens chockad om de kikar ut en tös =)

      Radera
  2. Å jag ha fått bb-väskan påbörjad! grattis till mig :) å igår skruva T ihop sängen. å jo... ha köpt miniblöjor oxå :) så nu kan bebisen få komma. Any time!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag googla igår va som skulle va med i en bb väska--- herre gud jag kommer ju behöva min stora resväska =) Heter man Janni så går de inte att packa de där i en ryggsäck iaf =)

      Radera
    2. D behövs int mycket. jag ha packat underkläder å kläder till babyn. tandborste å tandkräm... nån bok. man vilar mycket å ha man glömt nåt kan sambon hämta :) så min väska blir int så full :)

      Radera