torsdag 10 januari 2013

Spänning

(Bilden är från förra veckan, V33.. Foto: Jag själv i vanlig ordning) =)

Vad har hänt sen sist jag skrev då.. Jo vi va på ultraljud igår.. Denna gång såg iaf jag vår lilla mer tydligt..  Såg ett litet öra... Men fortfarande har jag inte sett en enda arm på UL.. Haha.. Dom finns nog där men vi har inte fått se de..
Jag hade grymt jobbigt att ligga på britsen när han utförde ultraljudet.. Jag hade jobbigt redan då vi va för en månad sen, men denna gång blev de olidligt..
Jag fick så svårt att andas, blev yr, kände mig svimfärdig och började tok svettas. Försökte kämpa så att dr. K i lugn och ro fick kolla på vår lilla men till slut gick det inte! Jag mådde så dåligt.. Fick vända mig på sida, men de va som att jag gjorde de för sent för de blev inte bättre.. Vände mig på nästa sida, men nej.. De gick lite bättre... Men gud, till nästa UL måste jag nog be om att få halsitta på en gågn.. För de va som att nåtblev i kläm sen och jag kände mig så yr hela dagen.. Jag mådde inte alls bra.

Va sas på ultraljudet då.. Jo allt ser fint ut med vår älskade bebis. Men den är enligt dr. K lite större än antalet veckor vi är i.. Tydlligen lååånga ben, men de e väl inte så konstigt med två långa föräldrar. Jonas e väl nåt på 190cm+ och jag 175cm. Så den har ju gener för de.. Sen sa han att huvudet va lite större än antalet veckor vi är i, så de skall han följa upp.. Dr.K sa att om bebisen är smart så väljer den att komma ut tidigare än beräknat. Men han trodde inte att dom skulle låta oss gå över tiden som de såg ut just nu. De kan ju hända att allt växt ikapp och ser helt "normalt" ut till nästa UL. Men vi får se då.. Skall väl dit om 3-4 veckor igen. Men som sagt annars så ser allt bra ut..

46 dagar till BF nu... Men när han börja prata om att om bebis e smart så kommer den tidigare så fick man sig en tankeställare.. Man har ju inte riktigt tänkt i dom banorna.. Utan man tänker ju mer att den kommer senare än BF för de e ganska vanligt..
Men som sagt den kan ju faktiskt komma tidigare oxå. Så nu känns de som att jag vill göra klart allt här hemma så att jag bara kan njuta och mysa en sista tid..
Tvätta upp de sista, och kolla om vi behöver nåt mer hem, bädda bebis säng. Ja allt sånt...

Känner mig faktiskt lugn och harmonisk och kan äntligen njuta till fullo av graviditeten.. Har problem med foglossning som gör sabla ont till och från.. Men om jag bortser från de så mår jag riktigt bra nu.. Och jag känner vår lilla ofta och mycket.. Underbar känsla!

3 kommentarer:

  1. Molly kom 28 dagar i förväg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 28 dagar före....! Hmm... Ja man ska ju inte ta för givet att mna går över.. Så nu måste jag skynda mig så allt står i ordning =)
      Va eran Molly "stor"? Eller bara ville hon träffa er tidigare? =)

      Radera