söndag 27 januari 2013

Helgen som gått..

Min stackars sambo har varit sjuk i helgen.. Fast ibland är ju de skönt, för då fick vi en riktig sovmorgon och så vila under hela lördagen :) haha de behövde även jag! Inte så kul för han som va sjuk...

Men idag har han mått bättre och vi passade på att ha lite bio mys. Åkte till stan och såg filmen om tsunamin 2004, The impossible (stavning??) hade jag varit ensam hade jag nog gråtit mig igenom hela filmen. Herre Gud va hemskt för alla som va med.. För dom som förlorade sina anhöriga. Den här filmen va ju ändå "lycklig" på de viset att hela familjen klarade sig. Men de va ju många som fick åka hem utan sin familj. Man kommer aldrig att förstå hur stort de där va! Usch va sorgligt..
Men de va iaf trevligt att umgås med mitt hjärta och sen äta en bit mat i stan...

Sitter i soffan nu och har lite tungt med andningen känner ja:) bebis trycker väl på.. H*n är aktiv där inne och de känns mysigt! Imorn har vi tid för nytt ultraljud igen. Ska bli spännande att se hur mycket vår lilla har växt.
Jag börjar längta otroligt mycket nu.. Men under tiden som ja längtar ska jag njuta av att jag får sova:) njuta av vår egen tid innan bebis väljer att göra oss sällskap i livet:)

Känner mig iaf lugnare inför förlossningen nu.. De blir som de blir.. Och vi får tillsammans göra vårt bästa för att de ska bli bra.. Och de blir de nog..

7 kommentarer:

  1. Å vi har så fantastiskt underbara barnmorskor på vårt bb! Så denna förlossning blir en positiv upplevelse ändå, mycket tack vare dom. lyhörda, tillmötesgående, hjälpsamma... jag blir glad när jag tänker på d jag upplevde i fredags.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va skönt att du känner så! Va de "bättre" denna gång?
      Mötte en helt fantastisk barnmorska när jag blev inlagd förra vecka.. Skulle man få önska så skulle jag hoppas att just den kvinnan skulle va med när de är dax.. men nu minns jag ju inte ens va hon heter =)

      Radera
  2. Jo, d va "bättre" nu :) vi hade 4 st me oss å alla va fantastiska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra=) Är de vanligt att man har 4st med sig? Eller hade dom lite att göra =)

      Radera
    2. D va lite kort om folk så dom varva å sen va d skiftbyte oxå :)

      Radera