måndag 28 januari 2013

Vecka 37

 Så var det måndag igen och ny vecka.. Och även ny graviditets vecka... Så nu går vi in i vecka 37.. De drar ihop sig med stormsteg nu =) 28 dagar kvar till BF...
Helt otroligt nära nu.. Har känt att jag har som mer sammandragningar nu och det ilar neråt. Ibland känns de som mens värk.. Allt övar väl där inne nu..  Jag blir bara mer och mer nyfiken på vem du är, hur du ser ut.. Kommer du bli blond som jag eller mörk som din far.. Får du blå ögon eller gröna. jag längtar så otroligt mycket efter den stunden då vi får se dig första gången..

Hur mår jag då så här i vecka 37... Både bra och dåligt.. Min mage känns lite upp knas och de svider lite lätt i den hela tiden efter förra söndagens "mag attack".. Mitt bäcken klarar av förmiddag och fram till kl 15 ungefär, sen börjar de ge upp och göra mera ont..
Jag behöver fortfarande inte gå upp och kissa på nätterna, vilket jag kan känna är lyx, Vänder mig ofta gör jag, mina stackars axlar gillar inte att jag ligger på sidan, men jag kan ju inte heller ligga på rygg alls i dagens läge. Så en massage skulle inte sitta helt fel för att mjuka mellan skulderbladen, axlar och nacke,
Jag känner att vår lilla är stor inne i magen och att de börjar bli ont om plats. Att äta middag börjar bli jobbigt för de känns inte som att de finns nån plats i magen för middag=) de är lixom fullt där..
Bebis rörelser är fortfarande "snälla", alltså inget som gör ont. Många beskriver ju mer onda sparkar mot revben och sånt men nåt sånt känner jag inte.. Han eller hon ligger och sveper där inne och ibland när H*n "sträcker" på sig då kan de kännas lite som att h*n är på väg ut under bysten=)
Hickar gör den ganska ofta och de känns så himla lustigt.. De tog ett tag innan jag fatta att de va hicka jag kände av där inne.. Nu kan jag ibland tycka synd om den lilla som hickar så länge, för man vet ju själv hur ansträngande det är att hicka =) jag känner mig ansträngd av att h*n hickar.. Sympati??=)

Vårt ultraljud blev inställt idag. Får komma på fredag istället och då blir de till den läkaren som vi har haft sen vecka 18 så de känns faktiskt bättre! Även om jag såg fram emot att få kika på vår lilla så vill jag ju ändå ha samma läkare.. De känns tryggast så..

Så de va dagens ord... =)

9 kommentarer:

  1. Ja, nu e d nära :) d e spännande att vänta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt galet nära. Nu har jag iaf börja lyssna på en avslappnings cd.. Lånade om boken och skivan från bibban idag så att jag skall ha lite mer tid.. De e andra gången jag lånar de på nytt (va då dra ut på det ) =)

      Radera
  2. Nu kan du vara med och tävla om en valfri tavla från min webshop; http://belleboo.se =)

    För att delta, gå till; http://belleboo.blogg.se/2013/january/tavling-2.html

    Eller; http://millahoman.blogg.se/2013/january/vinn-valfri-tavla.html

    Irriterar den är kommentaren dig? Då ber jag om ursäkt. Vill ju bara tipsa om en superrolig tävling =).

    SvaraRadera
  3. Vill du göra ett bloglovinbyte? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet fortfarande inte va de innebär?!

      Radera
  4. Svar
    1. Verkligen spännande!! Fortfarande svårt att ta in att de händer på riktigt.. =)

      Radera