måndag 7 januari 2013

Vecka 34!

Måndag och ny vecka igen! Nu går vi alltså in i vecka 34! Och om 14 dagar går jag på mamma ledigt! Och de är nu 49 dagar till BF.. Dagarna springer iväg! Idag har jag börjat fila på min/vår födelseplan. Nervöst!

Annars då? Idag har jag grymt ont i mitt bäcken eller foglossning eller va man nu säger att de. Ont gör de iaf! De känns besvärligt att gå och de har gjort ont när jag lyft på benen för att sätta på mig skorna... Nej idag har de helt enkelt inte känts bra, de har även varit eller känts som att bebis borrar sig längre ner, de ilar och jag känner mig grymt kissnödigt.. Är idag oxå helt tok trött fast jag fått sova riktigt bra inatt. Jag har ju som sagt va än så länge turen att min sömn inte störs av att jag måste gå upp och kissa på nätterna.. Nån gång har de hänt men de gångerna kan ja räkna på en hand. Tror de har hänt två gånger på två månader.. Så sova få ja ju, men jag känner mig helt slut idag! Bara längtar efter att få krypa insäng! Jonas e ledig nu i 4nätter så då blir de att jag lägger mig tidigare. När han jobbar natt lägger jag mig senare. Nu har de blivit att jag kollar ett eller två avsnitt av Gossip Girl när han åkte på jobb och släcker då inte lampan fören kl ett eller senare på natten.. Dumt! Så nu e de skönt när han e ledig så kommer jag i säng lite tidigare..

Men nu ska jag njuta en stund av att lillen i magen rör på sig :) de känns så mysigt nu <3

4 kommentarer:

  1. Vilken lyx å slippa gå upp på natten. Jag går upp minst 2 ggr/natt å ha gjort d hela grav. Å e så sjukt trött på kvällarna men när jag ska i säng e jag pigg. Märkligt syndrom d där..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de känns nästan lite lyx at slippa gå upp på natten för det.. Gjorde de precis i början av graviditeten, har typ haft de som ett tidigt gravid symptom alla gånger. Men som sagt nu e jag glad att jag slipper de!

      Igår va jag så galet trött från typ kl 16 och så hela kvällen! Men sen när jag kom i säng.. Pigg och vaken.. Och va vaken större delen av natten. Men de va trångt i sängen inatt.. Jag e van me mig sjäv och Wildag i ett hörn.. Sen kommer jonas vid 5 och trängs men då e man så trött så då somnar man bara om. Men igår va han ledig, så de va han, jag, Wildah OCH Felix i sängen. Felix låg slickad längst min rygg en stund och jag höll på att svettas ihjäl i sängen.. =) Inte lätt att dela me sig alla gånger =)

      Radera
  2. verkligen lyxigt att slippa gå upp och kissa på nätterna!

    och jag vet precis hur känslan när det där lilla huvudet borrar sig ner...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men verkligen.. Skönt att få sova.. Men jag har börjat känna nu på morgonen när jag vaknar att de riktigt spänner på i blåsan. Gör nästan ont att sätta sig upp.. Men kroppen vaknar väl om de är akut =)

      Är ju inte helt skönt när han/hon borrar sig ner, men ja skall inte klaga, är glad för att jag får uppleva de här =)

      Radera