torsdag 17 januari 2013

Mående..

Ja nu är sa dags att uppdatera lite igen. Är nu i vecka 35! Vi byter ju vecka på måndagar. Jag har mer eller mindre tungt med andningen hela tiden. Anförs för ingenting och hur jag än ligger så känns de som att jag får för lite luft. Ger mig lite av en panik känsla iblnd när jag inte får tillräckligt med luft. Sover sämre gör jag oxå. Dels har jag svårt att somna då de känns som att jag blir utan luft och sen gör de väldigt ont i dagsläge att vända sig i sängen. Jag har så tokigt i mitt bäcken nu. Men ändå svänger jag på mig väldigt många gånger per natt!

I tisdags va jag på stan med en gravid arbets kollega. Vi köpte amnings bh och jag hittade en toppen skönt och stadig på ett ställe som heter grace! Så jag har bett dom beställa in en till i min storlek men i en annan färg. Vitt hålla ju inte vitt.. Sen va jag på jakt efter va jag vill kalla BB trosor:) läste att man skulle ha me sig trosor man va mindre försiktig me.. Och jag anser att de "gravid trosor" jag köpt är gör fina! Söta spets trosor och trosor fram Victorias secret :) haha inte så passande kan jag tycka. Så jag fick hem lite bb trosor nu:) sen gjorde vi inte allt för mycket, vi lunchade och fikade några timmar... Men mitt bäcken klarar inte av att va på farten så där lägre! Fy fan va ont jag får.. Till på köpet så va jag och storhandlade efter det! Och att sen behöva bära in tunga matkassar är inte heller så trevligt. Åkte
Väl hemifrån vid lite före kl 12 och va inte hemma fören 20.05! Va även till jobbet en sväng och hälsade på.. Men shit så slut jag blev efter den dagen!

De kan jag känna är lite tungt nu. Jag orkar ingenting! En sån här lång dag hemifrån gör mig helt färdig! Jag har haft så ont i kroppen (mest bäckenet) och ja blev så trött så trött.. Men ibland vill man ju göra annat än att bara sitta hemma!

De känns som att min kropp skriker efter sömn och vila.. Samma tid varje dag blir jag helt galet trött! Lite före kl 15 börjar ja känna av extrem trötthet.. Men har tidigare inte gett mig tid eller lov att vila! Men nu har jag gett mig lite lov att göra de.. Jag måste nog göra de! Som sagt just nu känner jag mig helt färdig! Känns som jag skulle behöva sova i ett dygn eller två för att kanske ha en chans att komma igen..

Hur som helst så va jag på min första mammagrupps träff idag! De va riktigt trevligt och kul att träffa lite andra blivande mammor.

Imorn ska jag träffa en kompis jag inte sett på många år! Jag har tänkt på henne mycket och har flera gånger sökt henne på fb, men inte hittat henne där.. Men i tisdags när jag va med min arbets kompis på stan hade hon sett mig.. Och sen tagit kontakt via instagram! De kände så lustigt då jag senast förra veckan försökte söka hennes namn på fb men inte hittade henne.. Och så mitt i allt hör hon av sig då hon "råkade" se mig på stan.. Och till på köpet så hade hon flyttat från Sverige och hit till Åland i april förra året! Så hon har varit nära fast jag inte vetat om de.. Så imorn ska jag möta upp henne på stan och ta en lunch me henne.. De ska bli så trevligt! För som sagt har inte träffat henne på många pr nu.. Kanske sist de året hon gifte sig. Och då va vi båda 18 tror jag.. Oj :)

Så de va de.. Nu ska jag försöka hitta en skön sov ställning för mig och bebis.. Men den rör sig starkt och ryckigt i magen ikväll :) blir såna ryck att hela magen gungar vilt :) känns lustigt och set kul ut..

Godnatt nu kära ni..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar