måndag 21 januari 2013

Veckans avslut..

Ja veckans avslut kunde ju ha varit näven bättre dag. Vaknade vid 6 på morgonen och hade ont i magen.. Efter en liten stund kände jag igen magsmärtan och bestämde att jag skulle ta en tablett omeprazol.. Kunde somna om sen och när ja vakna kändes de först bra. Men sen vid frukost bröt helvetet lös! Mer magsmärtor, diarré i kräkningar. Alt i vanlig ordning:/ Men problemet igår va att smärtorna inte ville ge me sig! Och i vanliga fall kommer ju dessa attacker på kvällen /natten.
Ringde till sist till bb för att höra om jag kunde få ta en till omeprazol.. Men efter lite om och men och personal byten prata jag me en kvinna som inte tyckte att de lät bra att ja va hemma när jag hade så ont. Så hon sa tar inte akuten in dig så gör vi de. Så lite efter klockan 16 for ja väl in till akuten, hade då känt att jag haft mer sammandragningar under dagen.. Och ja tyckte mig ana att de gjorde ont. Svår att veta eftersom att ja hade mer eller mindre haft galet ont och de hade krampat i magen i ca 11 timmar när jag for till akuten.

Tog ca två timmar innan en läkare kom och titta på mig. Men hon kände sig nig osäker när ja va gravid så hon ringde ner en barnmorska för en ctg kurva samt ringde in en gynekolog. Ctg kurvan visade att ja hade jätte mycket sammandragningar! Flera stora och mellan dom flera mindre. Hon sa att de höll på mer eller mindre hela tiden. Sen kom gyn läkaren och då blev de en bricanyl spruta för att försöka lugna alla sammandragningar samt ett besök upp till gyn. Blev då även inlag över natten då jag hade sp högt blodtryck och proteiner i urinen.. Blodtrycket va väl egentligen inte så konstigt att de va högt då ja haft ont i flera timmar.. Och mitt stackars hjärta fick släckt kung och fosterland. Och ännu värre blev de av sprutan! Sammandragningarna lugnade sig tack och lov men hjärtat börja rusa istället..

Men så de fick bli en natt på bb.. Idag känns de bättre igen och jag hoppas få åka hem efter lunch. De ville se att jag kan äta och att jag inte får mer ont. Ska även börja ta min medicin regelbundet igen å så hoppas vi att värken ska hållas borta tills de e dags för förlossning.

Idag går ja förresten in i V. 36!! :) och så går jag nu officiellt på mamma ledigt idag!! <3
Tjohoo..

Nej nu ska ja försöka stänga mina blå och sova en liten stund. Har inte blivit så mycket sömn inatt..

2 kommentarer:

  1. Hoppas du mår bättre nu och att den lilla vill stanna lite längre i magen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Mår nog bättre idag, men är helt öm i hela magen och väldigt trött.. På nåt vi har jag på känn att den lilla inte tänker stanna tiden ut.. Men de återstår att se.. Får ta de lugnt nu och ta medicin varje dag och hoppas de håller sig lugnt. =)

      Radera