måndag 31 december 2012

Gott nytt år!!

 Har suttit länge nu och kämpat med bilder för att göra en års resume.. Men va händer.. Jo efter att ha fått in ett halv år med bilder råkar jag radera hela skiten! Och nu har jag varken tid eller lust att göra om det.. Så de får bli imorn istället..
Men jag skall bara kort sammanfatta de största... Och de kan ni ju säkert gissa... Ja de vackra fina plusset på stickan som uppenbarade sig den 20:e Juni 2012 efter 3 års kämpande.
 Plusset kom ju inte helt oväntat på ett sätt.. Även om de va svårt att våga tro att de va sant.. En lång tid av oro kommer att följa mig då jag inte vågar tro att vi faktiskt har sån "tur" denna gång.. Jag har haft mycket problem med magen och först i November får jag ju medicn som gör att jag slipper ha ont i magen mer.. Magont är psykisk terror för mig.. Jag kommer inte att ljuga och romantisera denna graviditet. För det har inte alltid varit kul även fast jag varit skonad från illamående och andra gravid krämpor på det viset.. Men när man varit med om mycket motgångar och kämpat länge för nåt, så blir nog en sån här graviditet på ett helt annat sätt..  Jag har haft extrem jobbigt psykiskt och fysiskt pga att jag haft så ont i magen.. De har skapat en enorm oro coh en känsla där jag helst av allt skulle vilja sövas tills hela denna upplevelse skulle va över.. Så att jag skulle få veta att jag verkligen i slutändan står med ett barn i famnen.. Jag har haft svårt att njuta av det här.. Vilket är synd..


 Men jag hade lovat mig själv att börja njuta i December... Och de har jag verkligen försökt att göra.. Med hjälp av medicin så slipper jag ha ont i magen och jag slipper den stress och oro som den skapar.. Och nu är vår bebis så stor och stark inne i magen.. Så jag kan bara be att resten av tiden går bra och att vi om ett antal veckor har vår efterlängtade bebis i famnen.

 Jag är djupt tacksam över denna upplevelse, men önskar att jag hade sluppit allt skit före vi kom till det här.. för då hade jag kunnat njuta av denna upplevelse på ett helt annat sätt.. Men nu är de ju inte så och de får jag ta.. Och göra de bästa jag kan av det här som är nu..

2011 va ett skit år på alla sätt och vis! De va verkligen ett år av död, sorg, smärta och kämpande.. De började skit och slutade skit... Men min optimistiska andra hälft sa att 2012 ska bli vårt år!! Och det blev verkligen vårt år.. De har varit de bästa året på länge.. Vi har upplevt mycket i år, mer än jag kunnat drömma om. De har varit fantastiskt på alla sätt och vis..
Skall som sagt va börja om med en års resume men de får bli imorn.. Så får ni se hur vårt 2012 va..

Nu ser vi fram emot 2013 och hoppas alla får ett underbart år..
Vi börjar vårt nya år med att ha varit förlovade i 3 år <3

Gott nytt år till er alla! ta hand om varandra och visa kärlek och respekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar