onsdag 12 december 2012

12.12.12

                                                         (bild från RUL i vecka 18)

Idag va mannen och jag iväg på vårt ultraljud. Läkaren va ca 40 minuter sen, men va gör de =)
Allt verkar se bra ut med vår lilla om jag tolkade vår läkare rätt=) haha han har en tendens att sitta och mummla för sig själv vilket jag ibland kan uppleva som lite jobbigt, för man vet lixom inte alla gånger om han mummlar eller pratar med mig.. Men men..

Bebisen växer så de knakar. Den va lite större än va antalet veckor säger, men eftersom att man hur de ligger till så flyttas inget datum.  Han sa att det inte är så konstigt heller me tanke på att både jag och Jonas är långa.
Vikten uppskattades idag till 1735g.
Jag hoppas ju att vår lilla ska växa lagom sakta nu och komma ut till oss och väga precis under 4000g.. De är min tanke =) Får jag som jag vill? antagligen inte.. jag vägde ju själv över 4kg när jag föddes.. Stackars mamma.. =)

Annars är de ju sista gången på mycket länge nu som vi får se ett jämt datum.. 12.12.12 idag.. Säkert många som förlovar sig eller gifter sig idag..

Nej nu skall jag hänga tvätt sen krypa i säng.. Är trött idag.. sover lite halv taskigt på nätterna nu.. Ingen ställning är direkt bekväm plus att  jag vaknar flera gånger per natt mer rejäla sendrag! Ofta i båda vaderna.. Aj aj va ont de kan göra... Men man står ut...

Godnatt nu

2 kommentarer:

  1. Antar att du har Korvela som läkare? :) Skönt att allt ser bra ut med den lille! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja, vem annars =)
      Men nu har ju jag varit till han så många gånger så jag börjar ju lite lära mig när han pratar till mig eller mummlar för sig själv. Värre e de väl för J när han e med..

      Radera