onsdag 5 december 2012

Snöväder--

 I söndags så hade ju vi ordnat adventsfika hemma hos oss. Vi va 10stycken vuxna och två barn. Jag hade varit riktigt huslig och lagat lussebullar, ischoklad och två sorters julkola. Till de blev de lite köpra pepparkakor och glögg.. Allt va gott och gick ner hos de flesta och vi hade en riktigt trevlig kväll! De är inte så ofta man samlar ihop sig, så de va  mysigt att alla jag bjöd kunde komma..
Vi fick äntligen elda i våra korgar som vi köpte förra året (tror ja) De såg så fint ut..
Smullisarna kom på varsin skoter till oss.. Vill oxå åka! De e ju så grymt härligt.. Får mig att tänka tillbaka till 2009 när vi a ett gäng till Björnrike och skidade och hade en hel dag med skoteråkning.. De va super mysigt..

 Så här såg det då ut i söndags, nu har de kommit ännu mer snö!! Helt galet va snö det kommit! Men jag ÄLSKAR det!! De finns inge bättre än vinter och massor med snö.. Vintern med snö är nog den bästa årstiden enligt mig..
Och vårt hur är så fint med belysningn runt hela taket på huset.

Sen blir de så mysigt inne nu när julstjärnorna är uppe, ljus som doftar jul allt ser så vackert och varmt ut..
Älskar vårat hem.. Och snart får vi förgylla hemmet med ännu en familjemedlem (som inte är ett djur denna gång)

Katterna gillar inte vädret vi har här.. Men de kan man ju förstå då de kommit såmycket snö att det inte kan gå ute! Felix va ute en stund idag på morgonen sen kom han plogandes genom snön så att man typ bara såg huvudet..
De bästa med de är att han verkar va lite tillfreds med att va inne nu och han strider inte med Wildah! Lycka!! =)

Nej nu skall jag njuta av att jag känner min kära lilla bebis sparka inne i magen igen..

8 kommentarer:

  1. Oj så mysigt ni har det! Kan du inte visa fler bilder på huset inuti? Kanske hur du tänker dig bäbisens rum oxå? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack skall du ha.. Ja de kan jag säker göra.. Får knåpa ihop ett inlägg nån dag. Dock har jag inte ens planerat bebis rum än =) Kanske har nå små ideer som jag kan dela med mig av =)

      Radera
  2. Efter allt vårt bebisprat idag blev jag om möjligt ännu mer nyfiken på vem som bor i magen... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag med! Men sen kommer jag bli jätte avis när du får din lilla först och jag måste vänta en månad till!=)

      Radera
  3. Svar
    1. Tack skall du ha! Jag älskar de och tycker de ser ut som ett sago hus.. Kanske jag tycker så för att jag bor i skogen och allt e typ svart! Så de känns så mysigt när vårt hus lyser upp i vinter mörkret =)

      Radera