lördag 8 december 2012

Mitt lilla kämpar lejon

Frlix är nog en liten kämpare:) imorse bär vi skulle ut me hundarna skulle han med våld me igen:) men vi går ju i skogen och snön e ju lixom högre än katten.. Men han kämpa sig runt vår runda (vi korta ner den lite)
Men han e ju så fin!! Han e som ett litet lejon, med värsta lejon kragen:) han har så mysig päls.

Lill katten Wildah våga sig precis utanför dörren idag, stort steg för henne som inte satt sin fot ute sen snön kom:) så snart kanske hon vågar va ute en stund.. Sitter och funderar på hur jag sak få den lilla damen att vänja sig med att inte sova i sovrummet.. Den som får de jobbigast är säkert jag. För de e ju typ hennes fristad där uppe.. Där hon oxå är som gosigast. Hon brukar ju bli knäpp när vi stänger dörren och hon blir på utsidan, hon skriker och river på dörren.. Men vi kan ju inte ha henne i rummet när liten föds. Usch va jag känner mig stygg! Min lilla kisse bebis som
Älskar så att sova med oss och gärna på oss eller tätt intill..

Nej nu blir de middag. Potatis och purjolöks soppa i detta vinter väder tillsammans med lite ugnsvarmt bröd:)

2 kommentarer:

  1. Vi har 3 barn och har haft katter i sovrummet med alla barn. Men vi har försökt se till att de inte sovit med bebisen. Sen när barnen blivit större har en katt ibland sovit med dem. Så jag tror inte att du måste börja stänga ut Wilda ur sovrummet.
    Gillar verkligen din blogg! Ska bli roligt att följa er väg fram tills bebisen kommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar och roligt att du gillar bloggen! =) alltid kul att höra.
      De jag e rädd för e väl just det att vi har två katter som gärna lägger så PÅ oss. Och den ena katten bryr sig inte om de är vuxna eller barn, hon lägger sig som en kluns på.. Wildah e ju lite mindre och lättare, men jag vill ju inte att dom skall lägga sig på bebisen. Blir ju rädd att man inte märker sånt när man ligger och sover. Felix är nog mer försiktig och lär hålla sig på avstånd skulle jag gissa..=)

      Radera